Gå til innhold

Har jeg kjøpt for lite klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klær jeg har nå:

Str. 50: 3 stk sparkebukser

5 stk body (inkl.1 ull)

2 stk sokkepar

2 stk strømpebukser

1 stk fleecedress

1 stk liten lue, 2 stk litt større

Str. 56: 1 stk Sparkebukse

1 stk 2-delt sett

3 stk pysj

Str. 60/62: 1 stk. body

1 stk frotte/fleecedress

1 stk sokke par

Tenker at jeg kommer til å få mye, men kanskje jeg trenger mer i ull? har bare en body i ull........hm..hva tror dere som har peil?

Ps. har termin 13. des

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som om du er bra utstyrt inntil videre. Har ikke hatt opptelling på klær, men tror jeg ligger omtrent likt an. Jeg får tvillinger, og regner med de blir litt mindre enn et fullgått barn, så har noe mer i 50 da. Erfaringen min fra tidligere er at man får veldig mye i gave. Ofte er det enten helt passelig med en gang, eller passelig om veldig lenge (rart)

Jeg tenker at jeg venter og ser an både hvor store barna er, samt hva vi får av slekt og venner.

Skrevet

Jeg har også kjøpt noe sånt. Gidder ikke 'ta helt av' før jeg vet hvor stor babyen er heller.

Eneste jeg kom har kjøpt som jeg ikke fant på listen din, er en sånn kjøredress.. en litt varm dress til å ha utpå alt det andre når vi skal ut og kjøre bil:-)

Aner ikke om det er behov for det. Første gang jeg gjør dette, så jeg fulgte bare mors strenge formaning:-)

Skrevet

Jeg har det samme som deg og har termin i morgen. Tror du klarer deg bra jeg. Kjøredress kan være kjekt å ha, men siden babyen kommer i desember og det kan være svært kaldt er det ikke sikkert du er så mye ute de første par ukene og kanskje greit å vente for å se hvilken størrelse du trenger. Du kommer jo sikkert til å få en hel masse også:)

Skrevet

tror du klarer deg bra=)

selv har jeg nesten ikke kjøp noe i str 50, kun 1 sparkebuke og en skjorte/genser til, 2 boddyer, 2 luer, 2par sokker og 1 strømpebukse, pluss en utedress.

i str 56 har jeg 3 parkebukser, 6 bodyer, 2 sett med bukse/genser, en utedress, 4 par sokker, 2 strømpebukser, 2 luer og 2 par votter...

har ikke kjøpt noe i str 62 fordi vi vil gjerne vite hvilket kjønn som kommer ut før vi handler noe mere, så str 50 og 56 får holde til vi rekker å dra på shopping=)

Skrevet

takk for svar..da høres det ut som jeg ligger godt ann da..den fleecedressen er jo tykk da men vet ikke om den er vindtett for er ikke sånn glatt stoff utenpå..men det kan jeg jo se ann...vaska alt tøyet å skal brette det fint nedi den nye stellekommoden imårra...det er koslig..nå er liksom alt klart..bare babyn som mangler...:):)

Skrevet

Bør se ann hvor stor babyen er,,,jeg hadde 1 body i str 50 det var for lite da søbnnen min var 49cm og holdt på å drukne i str 56. Sendte derfor mamma ut på handle tur. Jeg brukte egne bodyer på sykehuset da det de hadde var noe utvaska virvar som var alt for lite å bare hang å slang som en klump rundt stumpen.

Jeg har holdt meg unna ting med føtter, hadde en pysj den ble fort for liten i bena. H&M har fine uten føtter som er rimelige også.

Hette er u praktisk til små babyer.

2 delte sett er lettest med tanke på beieskift. Her har H&M også små tynne "joggebukser", det og body - min har knapt brukt noe annet.

Nå er min 6 er min 6 uker og 50 begynner å bli litt knapt, men han bruker det forsatt og er 56 cm lang...bare sånn at helt ukjente på dette området kan ha en pekepinne.

Kjøredress har ikke jeg sett behovet av enda...råder dere heller yil å se behovet ann. Vi fikk fine baby ullpledd som vi har lagt over når vi skal ut å kjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...