Gå til innhold

Positive CB Digital EL-tester....men ingen EL...?!?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste 6 syklusene har jeg tatt CB Digital EL tester for å finne EL. Hver eneste syklus har jeg fått positivt resultat, og vært sååå glad!! Da var det i alle fall ikke noe galt med eggløsningen min tenkte jeg.

For 4 måneder siden oppsøkte vi legen og startet med utredning, hvor første steg var å måle progesteron nivået mitt 7-9 dager etter EL. Tok første blodprøve på den første legetimen, og de tre neste syklusene dro jeg ned og tok blodprøver til rett tid.

I dag var jeg hos legen og fikk resultatet. Jeg har tydeligvis ikke hatt EL alle månedene, det var kun den første blodprøven som viste at jeg har hatt EL. Så det jeg ikke skjønner er hvorfor jeg har fått positive tester...? Hva er poenget med å bruke penger på tester som tydeligvis er misvisende/slår ut på noe annet?? Er så lei meg nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den informasjonen jeg har fått fra min gynekolog, er at selv om man har lh-stigning, er det ingen garanti for at egget faktisk slippes fra eggposen, mao man kan ikke vite 100 % sikkert at man faktisk har hatt eggløsning. El-testene påviser at man har lh-stigning, noe som vanligvis betyr at el er rundt hjørnet. Men el-tester alene er ingen garanti for at man faktisk har hatt el. Måling av progesteron som du har fått gjort, er en måte å påvise el, en annen metode er temping. Begge disse metodene kan bare påvise el etter at man faktisk har hatt det, derfor er el-tester beste måten å finne ut når el kommer på forhånd.

Det er jo kjempeleit å finne ut av dette etter så lang tid i god tro, men du har i det minste funnet ut en årsak til at du ikke har blitt gravid så langt. Og nå kan du få hjelp til å fremprovosere el, slik at du forhåpentligvis lykkes med å bli gravid snart!

Lykke til!

Skrevet

åh! jeg trodde jeg var alene om dette. har brukt cb digital el tester å fikk påvist eggløsning. på 5 månder klarte jeg å finne 4 eggløsninger. dro til legen å da sa han at med mine resultater på progesteron prøven var d umulig! da sluttet jeg å stole på testene!

Skrevet

Takk for svar og god forklaring. Er godt å høre at det er flere som har opplevd det samme, for da føler man seg ikke å annerledes. (Men skulle jo ønske at vi ikke hadde dette problemet noen av oss selvfølgelig.)

Jeg kommer ikke til å ta flere el tester for å si det sånn! Nå skal vi leve med hverandre, og kose fordi vi vil, og ikke fordi CB sier at vi MÅ! Er i bedre humør nå, men blir jo så lei meg med en gang jeg kommer hjem og føler at vi har prøvd for ingen nytte! Men nå som jeg skal bruke Pergo så blir jo syklusen mest sannsynlig normal lengde på, og like lang hver gang. Blir både skummelt og spennende. Spennende å se om vi blir gravide, og om det blir en god eggløsning (blodprøvesvar). Samtidig blir det litt skummelt å stappe i seg masse hormoner (regner med at det er hormoner i Pergo som framkaller el), hører jo om noen som får veldig bivirkninger. Håper jeg er heldig og slipper unna bivirkninger og heldig med å bli gravid med en gang nå.

Lykke til alle sammen!

Skrevet

hei, ja jeg gikk på min første pergokur denne månden. men tror ikke d har klaffa for oss denne månden...

fikk litt hete tokter. hormoner som en fjortis. kviser. luft i magen. og kjente eggstokkene min... men mer en d kjente jeg ikke til hormonene, skal på dobbelt kur neste gang... lurer på hvordan d blir..

Skrevet

Fikk du også beskjed om å ta gravitest uansett om du fikk mensen eller ikke? Legen min sa at man nemlig kunne få en blødning i mens-tider selv om man ble gravid når man gikk på Pergo...

Selv er jeg på dag 12, og hadde positiv EL-test på tirsdag, så hvis jeg hadde EL, så venter jeg IKM 31. oktober... Så får ikke startet med Pergo før neste syklus...

Skrevet

nei vi fikk beskjed om å bruke tester for å finne eggløsning . å ikke ha sex før vi fant dn. men d har jeg ikke fulgt. vi har hatt sex annen hver dag siden dag 11. men har ikke funnet eggløsning. å ikke stoler jeg på di testene heller. fikk rart nok ikke beskjed om å komme å ta blodprøve heller men jeg skal ringe legen å spørre om jeg skal komme å ta en blodprøve for å se på progesteron nivået mitt. har liksom ingen symtomer på graviditet så jeg tror ikke jeg er d. selv om håpe er der....

men har ikke hørt om blødning ved graviditet og pergo. min eldste søster brukte pergo for å få begge sine barn å hun opplevde heller ikke noe slikt?

Skrevet

Hmm.. Jeg syns det er så rart at alle her inne har fått forskjellige beskjeder angående Pergo fra sine leger. Min lege sa jeg ikke behøvde å ta EL-tester, fordi EL vil komme rundt dag 14-15, så den beste tiden for befruktning er fra dag 10 og til dag 16... Pergo ville gjøre sånn at EL kom på den dagen ca pga den fremkalte EL. Blodprøven måtte jeg komme og ta på dag 21-23, og en uke etter det måtte jeg ringe og høre resultatet. Hvis han ikke syns eggløsningen var bra nok, så skulle jeg få dobbel Pergo syklusen etter.

Blir forvirret, håper jeg blir gravid denne syklusen, og slipper Pergo! Hehe, er jo lov å drømme litt...

Skrevet

krysser alt utenom beina for deg:)

ja d er veldig domt at svarerne ikke er mer like!

blir jo helt forvirra!

Skrevet

Ønsker deg også lykke til!! Nå tror jeg at jeg skal krype til sengs... Ha en fortreffelig helg ;) Og tusen takk for svar :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...