Gå til innhold

Halsbrann, gaviscon og kløe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er når 26+3 og har vært en god del plaget med halsbrann og sure oppstøt i det siste. Var på apoteket og fikk en flaske Gaviscon flytende. Jeg har tatt dette både i dag og i går.. merket etter jeg hadde dusjet i går at jeg klødde sånn på magen! og det samme har skjedd i dag, men nå har det kommet røde prikker også! det står i pakningsvedlegget at det kan forekomme kløe og utslett.. noen som vet noe om dette? og om jeg bør ringe jordmor/føden?

Takknemmelig for alle svar!!!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei! Står det at det kan være en bivirkning så er det kanskje det. Ring apoteket og snakk med dem :-) (Med mindre det står at du skal kontakte lege da)

Skrevet

Dei på apoteket veit nok kva du bør gjere. Eg var og ein del plaga med halsbrann i førre svangerskap, og syns gaviscon var veldig vanskeleg å få ned.. Love hearts, derimot, er både godt og har god effekt. ;) Håper du blir kvitt både kløen og halsbrannen!

Skrevet

Du bør i alle fall prøve å kutte ut gaviscone for noen dager, og se om utslettet gir seg. Og så ville jeg snakka med legen, jeg, om h*n kunne anbefale noe annet for magen din. Du bør i alle fall ikke ta mer gaviscone i tilfelle du skulle reagere kraftigere, uten å ha snakka med legen først.

Hvis du ringer til apoteket, så sørg for at du får snakka med en farmasøyt. "Vår kunnskap, din trygghet" gjelder ikke for alle som står i kassa på et apotek!! En farmasøyt vil nok kunne hjelpe deg, vil jeg tro:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...