Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 kjenner dere liv??? Er i uke 19 nå, å er ikke sikker på om jeg har kjent liv ennå ) Tror jeg har kjent en annelse av liv på kvelden når jeg legger meg i senga på ryggen.... men når kjente dere liv første gangen og når på døgnet??? Takk for alle svar jenter ) God helg til dere alle )
Totetteskatter + baby 2015 Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 hei! første gang jeg kjente liv var jeg 17+3, er nå 26+3.. og da lå jeg i sengen og kjente 3 spark! var helt fantastisk! det er no slik at mange babyer er veldig livlig på kvelden når du har lagt deg ned eller slapper helt av..! Når du er i bevegelse fungerer du som en vugge for babyen, og da sover den.. som oftest:) så ta deg litt tid hver kveld og legg deg ned å kjenn etter og konsentrer deg.. så kjenner du det nok bedre etterhvert:) Håper dette hjalp!! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 hei! Dette varierer kjempe masse. Med nr 1 kjente jeg det i uke 14 , så ikke før i uke 17. Med nr to rundt uke 16 og denne gangen det samme - dessuten kjente vi det utenpå fra uke 17 nå... Men denne gangen ligger morkaka på baksiden av livmora. Men jeg har en kollega som ikke hadde kjent noe i uke 22, hun har bakovervendt livmor og morkaka på fronten - og er frøstegangsfødende og vet ikke hva hun skal kjenne etter :-) Så dette varierer veldig fra person til person! Jeg kjenner gjerne mest på ettermiddagen/kvelden når jeg ligger på sofaen og slapper av.
glad i mange barn Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 det er heli individuelt fra person til person,men det er nåk helt normalt det du føler det sies at rundt uke 20 skal liv kjennes,og det er anderledes om det er førsegangs fødende eller flergangsfødende oxså,jeg for min del kjente det sist i uke 13 men det var etter flere svangerskap.om du tar et glass appelsinjuice og legger deg ned så skal du kjenne spark,det øker blodsukkeret,ellers er det nåk rett før du kjenner liv og vent til uke 35+++++ då får du knapt fred fra spark hahahahah lykke te....
*Mamma-i-Mars* Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 er i uke 19 nå å har kjent det noen uker, er førstegangs... jeg kjente det første gang jeg satt i sofan om kvelden...helt fantastisk.. nå kjenner jeg det ganske mange ganger om dagen.. men bebien liker ikke at jeg sitter fremover...da gir den tegn ifra seg hehe..og når jeg ligger rolig på sofan kjenner jeg det, å når jeg legger meg om kvelden =)=) nå skal det sies at jeg ligger mye på sofan pga kvalme og oppkast, kanskje derfor jeg kjenner mye,,i forhold til de som er mye i aktivitet =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå