Elle Vilde Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Finner ikke noen bra forklaring i bøkene mine...
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Tonus er den normale spenningstilstand som organene befinner seg i når de ikke er i aktivitet. Spastistet er krampelignende aktivitet, som om feks en muskel hele tiden får signaler om å trekke seg sammen. Håper at dette var til litt hjelp )
Elle Vilde Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2007 Takk! Vil det si at forøket tonus er det samme som spastisitet når det gjelder muskler? Er spastisitet det man ser når skulder innadroteres og adduseres, albue flekteres og, underarm proneres og håndledd og fingre flekteres hos slagpasienter? (Og hva er forøket tonus hvis det ikke er det samme som spastisitet?) Strever fælt her nå...
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Lenge siden jeg studerte men skal forsøke: Vil det si at forøket tonus er det samme som spastisitet når det gjelder muskler? Ja, det tror jeg. Er spastisitet det man ser når skulder innadroteres og adduseres, albue flekteres og, underarm proneres og håndledd og fingre flekteres hos slagpasienter? (Og hva er forøket tonus hvis det ikke er det samme som spastisitet?) Strever fælt her nå... Spastisiteten forverres nok da ja, men den økte tonusen/spastisiteten er der når muskelen er i hvile også...
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Når noen er spastiske er de stiv. Økt muskeltonus betyr økt bevegelse i musklene (sammentrekning),behøver ikke være krampe da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå