Bella Swan Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Fikk vite i dag, etter å ha vært på ultralyd at jeg har gallestein. Har hatt smerter i magen i over to uker, så eg er lettet at de har funnet ut hva det er.
engajente Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Har erfaring jeg, fikk vel mitt første anfall i 2003 men det har jeg funnet ut i ettertid at nok var gallestein. Neste gang problemene kom var i 2005 - litt fram og tilbake hos fastlege, men fant ut at anfallene kom etter at jeg hadde spist fete ting, potetgull, sjokolade, egg ol. Tidlig i 2006 ble det sendt rekv til diakonhjemmet, som etter ett par undersøkelser der tilbø å fjerne hele blæra, dette ble gjort mai 2006. Full narkose, gjorde vondt etter operasjoen, men etter det er smertene borte! må være litt forsiktig med alkoholholdig cider... får diare etter på. Men veldig glad smertene er over!
Amonym i dag Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har ikke vært til legen, men jeg frykter at jeg kan ha gallestein. Det er veldig mye av det i familien, mamma fikk det da hun gikk gravid første gang bl.a Jeg hadde utrolig ondt langt oppe i magen, opp mot brystet ikke så lenge etter fødsel, dro da til lege, men han fant ikke ut noe (gallestein var ikke et tema), nå for ikke lenge siden kjente jeg det igjen, veldig vondt, men har ikke vært hos legen. Men skjer det igjen, skal jeg dra for å få henvisning til ultralyd om de ikke kan finne noe da... Hvordan har smertene dine vært? Er de konstante?
Prinsemammaen Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg fikk gallesteinsanfall første gang to uker etter at lillegutt ble født. Dette var helt jævlig, og etter dette fikk jeg anfall ca. annenhver uke. Dette var helt ekstremt. Legevakta måtte komme hjem til meg. Og jeg havnet på sykehus. Da lillegutt var tre måneder hadde jeg en kikkhullsoperasjon hvor de fjernet galleblæra! Utrolig deilig å være kvitt de JÆVLIGE anfallene...
Bella Swan Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har hatt smerter før, men aldri så mye og lenge som nå. Nå har eg vondt omtrent hele dagen. Eg har vært sykemeldt i 2uker. Jeg har smerter under ribbebena og i magen og ut i ryggen. Har vondest på kvelden og en liten stund etter mat. Får også veldig vondt hvis jeg stresser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå