Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Driver og kikker litt på nettet på babyklær! Det jeg lurer på er hva slags størrelse dere kjøper og kjøper dere bare i størrelse 56 nå først? Hvor mye av hver størrelse? Eller planlegger dere ikke noe særlig? Kjøper dere lite av 56 og mer av 62? Hvor lenge varer str 56?
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Det kommer an på hvor stor baby du får, selvfølgelig. Jr var 51 cm lang, og normalt slank da han ble født. Han kunne ikke bruke str 50, og brukte 56 i toppen en mnd. Ihvertfall i bukser - bodyene varte nok noen uker til i den str. Nå kjøper jeg inn mest 62 og 68, og har bare et par "beredsskapssett" i mindre størrelse. Om jeg får en mini baby, blir bare pappaen eller nen i familien sendt på en liten handletur. Det er så kjipt med masse klær man ikke får brukt. Når det gjelder mengden, kommer jeg ihvertfall til å ha 15 bodyer / strømpiser og pysjer i 62, så tar vi det derfra. Storebror var en gulpebaby, så det gikk masse klær i begynnelsen.
mimmitiltre Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 hei, jeg er foerstegangsfoedende og aner derfor veldig lite om hvor stor saann ca gutten vaar blir:) tok helt av i begynnelsen av svangerskapet og kjoepte masse i stoerrelse 50-62. Har bare ullklaer igjen og kjoepe og skal kjoepe str. 60 der, baade fordi de jo er dyre og saa kan han ha dem lenger og fordi jeg tror en str 50 paa en gutt fort kan bli altfor liten. men jeg har ikke peiling:) har bare kjoept masse klaer som jeg naa er redd for enten blir for smaa fra starten av eller som han kan bruke et par uker bare..vanskelig aa vite. vet jo ikke hvor lenge han har taenkt aa bli derinne liksom:)
Valentine nr2 Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Kjøpe kun fra str 56 til førstemann og det ble brukt kun i noen uker. Kommer ikke til å handle noe mer nå, før babyen er født. Kan være jente også.... Kjøp 5-6 bodyer og 3-4 sett med sparkebukser/dresser i 56 og en fleecedress eller varmedress. 2 pysjer. 2 pr sokker og en utelue. Resten ville jeg ventet med, du skal jo ha en grunn til å gå ut noen uker etter fødselen ;-) Til fam og venner ba jeg om at klær skulle være fra 68 eller mer, så kan du evt. bytte. Det går så fort i starten atte...
Krokodillemor Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har kjøpt bittelitt i str. 50 og litt mer i str. 56. Ullklær og sånt er i str. 62.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå