Gå til innhold

effedrin i form av slankepiller før jeg ble gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok noen slankepiller med effedrin i, rett før jeg ble gravid, tok kanskje en eller to rett etter unnfangelsen også, nå har jeg begynt å tenke på skader på babyen min igjen!!! Noen andre som har vært i liknende situsasjon??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har nok helt sikkert gått bra. Grunnen til at efidrin ikke skal brukes under graviditet er at det setter opp kroppens metabolisme, slik at man går med konstant forhøyet puls. Ikke bra for babyen... Også er det fare for avhengighet, som vil smitte over på babyen etter at den er født, slik at den kan få abstinenser. Men har du bare brukt en eller to, er jo ikke det noe tema.. Gjelder mer babyer med narkomane mødre... (Efidrin har samme virkning som amfetamin, har samme virkestoff, men er mye svakere, slik at man ikke får en rus, bare den "gode", fettforbrennende virkningen. Husk å vente til etter amming med å begynne igjen, for går over i morsmelken, og babyen har ikke godt av det da heller...

Brukt dette selv tidligere, og fungerer veldig bra for meg. Kroppen min tåler det godt. Men viktig å huske på at det ikke er alle som tåler det. Får man skikkelig hjertebank og svetter selv om man ikke trener, kan det være farlig...

Skrevet

Takk for svar! Gikk du på disse pillene før du ble gravid? Jeg gjorde jo det, og tenker at det kanskje ikke er så bra, med tanke på at jeg spiste lite mens jeg gikk på di, og kanskje manglet masse næringstoffer i kroppen som er viktig for den lille??

OFF alt jeg bekymrer meg for!!!

Skrevet

jeg har ikke tenkt å skape noe skremselspropaganda mot efedrin, men undersøkelser har påvist økt risiko for skader på foster, herunder også misdannelser, ved bruk i tidsrom ved planlagt graviditet..

jeg har selv brukt efedrin, men sluttet på dem for et års tid siden...det går nok helt fint i ditt tilfelle, en kan få kreft av å røyke...men hei, hvor stor er prosentsjansen? :) klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...