Gå til innhold

hvor mange ul har dere hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere tatt noen utenom den ordinære? jeg har hatt 5 tilsammen, grunnet småblødninger og slikt. Er litt bekymret for om det kan være uheldig for fosteret:( Dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har tatt 6, to private og resten på ullevål, tror ikke at det er noe farlig! ser ut som det blir født mange friske barn til tross for at alle tar ul nå om dagen!

Skrevet

Jeg har hatt 3. De første to i uke 9 og 15,pga tidligere SA og MA og lang prøvetid(2 år) Den tredje var den ordinære. Alt har sett helt fint ut alle gangene,så har ikke følt behov for flere,selv om jeg har tilbudet om "så mange jeg vil" hos offentlig gyn.(der jeg gikk til utredning for ufb)

Dem sier vel at man ikke skal ta flere enn nødvendig,men pr. nå er vel ingen helt sikre på hva gjentatte UL kan gjøre med et foster,om det er skadelig eller ei. Er jo mange som har hatt et stort antall,og det har gått helt fint,men er nok sunt å være litt skeptisk også,siden man ikke vet. Å ta gjentatte UL bare for nyskjerrighetens skyld synes jeg er litt unødvendig,men det får være opp til hver enkelt mor å bestemme selv.

Det har nok helt sikkert gått fint med babyen,er jo viktig for deg at du har fått sett at alt står bra til,mtp blødningene!

Skrevet

Jeg har hatt 5 og skal ha en til.

Jeg tror ikke det er farlig, da ville de aldri utsatt tvillinger/flerlinger for ul en gang i mnd fra uke 20 av.

Skrevet

jeg har hatt 4 ul og får kanskje en til før linnea kommer i uke 47 :)

og det er ikke farlig å ta mange ul

jeg hadde 12-13 ul med førstemann, og hvis det hadde vært skadelig så hadde nok jm sagt ifra !

Skrevet

12-13 ul? Hvorfor så mange??

Skrevet

Jeg har bare hatt den ene ordinære. Har ikke hatt noen komplikasjoner og derfor ikke sett noe poeng i å ta fler. Det er uenigheter om hvor mye ultralyd "forstyrrer" fosteret og mange anbefaler at man ikke tar fler enn nødvendig bare for nyskjerrighetens skyld... selv om det er veldig vanlig nå. Så lenge det er noe reelt man skal sjekke, som blødninger, ville jeg også tatt fler...Er i uke 39

Skrevet

Januarprinsesse

jeg går privat hos jm og kan få ul når jeg vil.....men så har det sikkert med aldern min å gjøre at hun ville ha meg inn på ul flere ganger..

men denne gangen blir det kanskje bare 5.....:)

Skrevet

har hatt ul i uke 5, uke 12, uke 19, uke 23, uke 24, uke 28, uke 30, og skal i uke 33, uke 35 og antagelig i uke 37 og 39 også..

Ingen av dem er private, kun på sykehus...

Med Knøttet var jeg til ul i uke 18, 24, 30, 36, pluss 3-4 ganger i uke 37.

Tror med dagens ultralydapparater er risikoen minimal.

Skrevet

7 foreløbig, men vet at det ihvertfall blir en til i uke 34.

mulig flere om han ikke snur seg!

Skrevet

Har hatt ca 12 til nå, så blir det en til i uken frem til fødselen. Har tatt så mange ul pga høyt blodtrykk -de sjekker gjennomstrømningen til navlestrengen. Dersom gjennomstrømningnen er dårlig er det ett tegn på at mitt høye blodtrykk/medisinene påvirker babyen negativt.

Skrevet

Jeg hadde en i uke 5 og en i uke 7 på grunn av blødninger. I tilegg til den ordinære i uke 18. Jeg var også demo for to studenter, da lå jeg på benken i 1,5 time, da jordmor og begge studentene gikk igjennom en ordinær ul hver. Gutten i magen er blitt grundig sjekka da for å si det sånn:)

Skrevet

Jiiiz...hvor mange ul'er er det mulig å ta? Har hatt to(en i uke 12 for å få påvist foster og den obligatoriske i uke 18).

Hva er egentlig greia med så utrolig mange? Er det hysteriske mødre eller risiko for sykt barn?

Skrevet

Var på ul i uke 7 ca pga blødning, så i uke 17 ordinær men han gjemte seg i en grop så de fikk ik tatt mål, så i uke 19 oxo ordinær. Vi fikk ik se kjønn så bestilte 3d i uke 28 og siste gang i uke 31 da jg kjørte i rumpa på en annen bil og ville se at alt var bra! Spurte da jm om d var farlig m mange ul og hun forsikra meg om at d var d ik...

Skrevet

Hatt 8 tror jeg, noen 3d andre på sjekk på sykhuset. kunne godt tenktmeg en til, har termin i dag så hadde vært fint å se hvor stor han har blitt!

Skrevet

Har hatt 3.

Først ordinære i uke 18, så en på Volvat for nysgjerrighetens skyld (fikk det gratis, gynekologen som jeg kjenner var minst lige nysgjerrig som meg og sambo) og nå en i uke 29 for å sjekke fostervekst etter avflatet SF-kurve. - Veldig betryggende å få UL på en halvtime da jordmora var redd for stagnasjon i fostervekst, - og veldig deilig å få svaret at fosteret utvikler seg normalt sjøl om livmora ikke vokser normalt.

- Har hørt at fosteret kan bli noe oppskaket av ul, men det er vel ikke farlig.

Skrevet

Jeg har hatt 4 UL. Skal ha en i uke32, og en i uke 36 (vekstkontroll pga morkakesvikt tidligere) :) Er i uke 30 nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...