maddy Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Har hørt om en del som tar klyx eller klyster før de drar til føden for å unngå "uhell" mens man presser. Hva er dette og hvor får man kjøpt og hva gjøres med det i praksis? En propp?
vasara Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Det er et avføringsmiddel som blir satt opp i endetarmen. Altså en væske. Får kjøpt det på apotek, men de tilbyr det og på fødeavdelinga. Hvis du er redd for uhell under fødselen, kan jeg berolige deg med at dette bryr ikke jordmødrene seg noe om. Og sannsynligvis gjør ikke du det heller. Det er andre ting å tenke på da. Det kan komme avføring selv om du har tatt klyster og. Mange sier at riene øker på eller gjør vondere etter å ha tatt det.
"Frostpinnen" Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg fikk klyster med første mann og skal ha det igjen. Skal love deg at det var noe jeg tenkte på under fødselen, men med klyster så slappet jeg mere av. Men sannt som hun over sier at jordmødrene ikke bryr seg, så det er i bunn og grunn opp til deg selv hva du føler.
Lill,<3Rikke&Patrick<3 Skrevet 20. oktober 2007 #4 Skrevet 20. oktober 2007 OFF nei...klyster er det værste som fins,måtte ta det dagen før jeg tok abort...tok det for noen år siden... Hadde jordmødrene spurt om jeg ville ha det med første snuppa så hadde jeg dytta den i rumpa demmes...skal ikke ha det nå heller... Noe av det værste jeg har opplevd før...uff...
oftebustat Skrevet 20. oktober 2007 #5 Skrevet 20. oktober 2007 Klyster er noe man kan ta for å tømme magen. Det er en slags pose med en lang tupp på..... Innholdet skal tømmes i endetarmen, og etter få minutter kjenner du et enormt behov for å gå på do. Mange blir tilbudt dette på føden for å unngå uhell når babyen skal trykkes ut. Jeg tenkte mye på dette, og gjorde "jobben" selv før jeg ble lagt inn. Jeg synes det er veldig greit, og ikke ekkelt i det hele tatt. Kommer nok til å gjøre det denne gangen også. Håper dette ga deg svar på det du lurte på
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 20. oktober 2007 #7 Skrevet 20. oktober 2007 Klyster er et middel som irriterer tarmen, og får igang peristaltikken, slik at du får ut det som måtte ligge i tarmen. Ofte får du et miniklyx på føden dersom du ønker det, og er slett ikke så ubehagelige som de litt større. Er jo bare det som ligger nederst i tarmen, som trenges å få ut, slik at en slipper uhell. Anbefaler deg ikke å kjøpe selv, å ta det hjemme dersom du ikke har brukt det før. Noen blir veldig uvel av de, og det kan derfor være greit å ha en pleier i nærheten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå