Gå til innhold

kan man ikke bli gravid når man ammer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke stol på at du ikke kan bli det - kusina mi var gravid igjen 3 måneder etter første mann kom ut.

De sier det har noe med når eggløsningen kommer i gang igjen, men jeg har ikke prøvd dette før så jeg vet ikke så mye... men skulle tro hvis du får mensen igjen så kan du bli gravid igjen også???

Skrevet

Har hørt om flere som har blitt graivde mens de ammer. Blant annet har jeg to veninner som ble gravide mens de ammet og trodde det var god nok prevansjon, men den gang ei..........

Før trodde en at amming var prevansjon - noe det har vist seg å ikke være..... Men tror du må ha fått tilbake regelmessig mens før du kan bli gravid, men er ikke helt sikker..........

Skrevet

Joda, det kan man, men så lenge man fullammer skal visst den risikoen være ekstremt liten.....Men, det er sikkert noen som har fått seg en overraskelse der også :=)

Skrevet

Og så må man jo huske at eggløsningen kommer FØR mensen, dvs at man aldri vet helt sikkert.

Skrevet

hvis du fullammer hver 4. time, i ca fire mnd, fungerer det i følge min jm like godt som prevansjon som p piller..

Skrevet

leste på ett tidigare inlegg her att hvis detta ska fungera som prevension må man amma hvert tredje timme dygnet runt... Hade enda inte stolt på det som prevension...

Skrevet

jeg hadde ikke turt og ta den sjangsen.kjenner mange som har blitt gravide på den måten....

Skrevet

Jo du kan bli gravid når du full ammmer, jeg venter nr.4 og det var ikke planlagt. Så amming er ikke prevansjon. Det har jeg fått erfare. Men jeg veit dette så nr 5 kommer ikke : )

Skrevet

Dersom man fullammer (må amme om natta også) så er det lite sannsynlig, men ikke umulig å bli gravid igjen. Det er ikke en trygg prevensjonsmetode.

Skrevet

Jo selvfølgelig kan du bli det!!! Jeg ble det, og kjenner mange andre som har blitt det.

Skrevet

Nei det er riktig. Det er ikke noe å stole på...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...