så var vi 4 Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 tenker litt på hva far skal ha selv. Vet klær og utstyr er mitt "område", og bleier og mat er hans "område", men sutter hvem skal stå for det?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Ifølge min advokat, så er bidraget fra far til at jeg kan gi gutten mat på bordet. klær på kroppen og nødvendige utstyr. Kort fortalt.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Forresten...når du snakker om sutten...så mener du smokk, ikke sant? For det dere kunne gjøre, er at far kjøper en til å ha hjemme hos seg, og du en til å ha hjemme hos deg. Slik har vi det, og funker fint...Men sikkert ikke det du lurer på....
så var vi 4 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2007 jo det er sånne småting jeg lurer på. er greit å vite hva jeg skal ha og hva han skal ha så det ikke blir forvirring om hva som sendes med og hva han har hjemme hos seg. Tutkopp, smokker og sånne enkle ting som egentlig er helt uproblematisk, men som ofte kan føre til forvirring
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Det koster 60 kroner for 2 smokker! Hva er problemet? Blir alt delt 50-50 slik at ingen betaler mer enn det de skal eller?
så var vi 4 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2007 herlighet det er ikke det jeg vil frem til heller, det er det at vi VET hvem som skal sende med hva så det ikke oppstår misforståelser som bare er med på å irritere oss. Og det koster ikke 60 kr for 2 smokker.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Dere kan bare gjøre det sånn. Om dere skal kjøpe tuttekopp f.eks. så kan pappa kjøpe en farge og du en annen farge. På den måten så ser dere om tuttekoppene er blitt veksla...om du skjønner. Dette er bare et eksempel. Jeg var kjempe nøye med det før, men nå et år etter...så er jeg ikke så nøye lenger. Men om du ikke liker at ting blir forveksla, så skriv gjerne navn. Jeg har ikke mye peiling på sånt, men sånne småting som smokk og kopper etc, er lurt å ha forskjellige farger på. På den måten så blir det lettere...tror jeg
så var vi 4 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #8 Skrevet 19. oktober 2007 det gjør ikke noe om vi sender det med hverandre hjem og sånt, han sender med klær hit, men det at vi vet hvem som er "ansvarlig" for at guttungen har det han trenger der han er. Så vet f.eks. pappaen at jeg skal sende med sutter så han med sikkerhet vet at gutten har det med seg, i stedet for at han tror det er jeg og jeg tror det er han som skal stå for sånne små ting. Kanskje bedre forklart nå? Derfor lurer jeg på det.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 åh...Det er alltid fint å ha noe fast hjemme hos seg, mens pappa har noe fast hjemme hos seg. Vi gjør det sånn med smokken til gutten og andre små ting. På den måten så vet vi at vi ikke trenger å sende med noe annet enn klær.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 Svarte jeg riktig nå? Var det det du lurte på? Uff...er ikke helt med idg.
så var vi 4 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2007 okei, da skal jeg foreslå det for han. litt mindre å tenke på når bagen skal pakkes Og det er krise om han ikke har suttene sine når det er leggetid
Matja Skrevet 19. oktober 2007 #12 Skrevet 19. oktober 2007 Har dere ham 50% hver? Jeg syns det høres lurt ut å ha litt forskjellige ting hos hver uanesett. Gutten har jo to hjem på en måte, og da er det jo greit for ham å forholde seg til feks forskjellige farger. Gult hos pappa, grønt hos mamma. Men når det gjelder akkurat sånne småting som smokker så kan man vel ikke være helt firkantet, vel? Ikke at jeg har peiling, men her i huset har jeg aldri kontroll på smokkene, så hvis jeg skulle vært opptatt av at den gule skulle være her når det var akkurat den jeg fant, tror jeg at det hadde rablet for meg... Det skal vel uansett ikke være sånn at du skal betale for det som skal være hos pappaen med bidragspengene dine? Jeg har egentlig ikke peiling...
så var vi 4 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #13 Skrevet 19. oktober 2007 hehe det der med farger var det ikke jeg som nevnte, så det kan jeg ikke stå for. og vi har ikke 50% deling. Jeg var mer på jakt etter hvordan det vanligvis fordeles med sånne småting og hva som forventes dekt av barnebidraget. Skal få samværsavtalen på papir så synes det er greit å ha disse små (potensielle) irritasjonsmomentene avklart før vi står midt i en stor diskusjon om små idiotiske ting som f.eks. hvem som har ansvar for å sende med sutter og sånne ting.
Matja Skrevet 19. oktober 2007 #14 Skrevet 19. oktober 2007 Nå kjenner jeg at jeg er utroolig glad for at jeg har eneansvar for min lille!! Syns det høres skikkelig kjedelig ut at noen skal måtte avklare sånne ting fordi det kan bli en stor diskusjon utav det!! Misunner deg ikke, men det er jo kjempebra at du er føre var!! Flere som skulle vært som deg! STÅ PÅ!!
så var vi 4 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #15 Skrevet 19. oktober 2007 det er nå mest for guttens del at jeg orker å engasjere meg Han skal slippe å sitte uten sutter eller tutkopp fordi vi ikke klarer å samarbeide om enkle ting
Kosel Skrevet 19. oktober 2007 #16 Skrevet 19. oktober 2007 ville tro det mest praktiske er at begge står for det barnet trenger i sitt hjem...(greit å pakke med klær da-ikke ha dobbelt sett av noe ungen ikke rekker å bruke) å ikke pakke med seg et flyttelass når ungen skal til den andre foreldren... virker helt naturlig for meg at det skal være sånn... nå har ikke pappan samvær annet enn hos meg eller sine foreldre da mini er så liten og han bor så langt unna - men når han er ferdig med skolen og flytter nedover igjen vil det falle seg naturlig at vi gjør det slikt... besteforeldrene har også eget sett av bleier,flasker ol. slik at vi ikke må drasse med oss halve leiligheten hver gang vi skal på besøk - eller de skal passe ham noen timer.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 19. oktober 2007 #17 Skrevet 19. oktober 2007 tutekopper og smokker = utstyr = fars ansvar når småen er hos far. Klær og sko er det eneste som er ditt ansvar når barnet har samvæt. så vitt jeg har forstått ting rett.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 22. oktober 2007 #18 Skrevet 22. oktober 2007 Mina har hittil vært hos pappaen sin en helg i mnd, men det trappes nå opp til annenhver helg.. Jeg sender med klær, men han står for bleier,mat og leker som han har hos seg til henne.. Sendte med nå i helgen en flaske som han kan ha hos seg+ en pysj.. Mindre jeg sender med jo lettere er det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå