vitrehei Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 En psykiatrisk mann stinker alkohol og er tydelig brisen. Han stikker ned på butikken å kjøper mer øl. Går ut av butikken, og kommer så i en hissig krangel med en uskyldig mann. men ikke noe mer skjer. Denne psikiatriske mannen er hissig av seg og drikker hele tiden. dette er en liten plass, og man støter jo ofte på fyren. Men jeg mener butikken ikke skal selge øl, selv om de er redd for å si nei. De er jo ikke alene i butikken om han skulle angripe likom. Hvem klager man til når butikken selger øl til fyren, og faktisk er med på å bevare han full og utidig?
*ale* Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Alle kommuner har en sjenkeansvarlig enhet... Sjenkekontrollører liksom., Tror det blir de eller mattilsynet eller noe..
Gjest -<<- Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Kommunen. De er pliktige til å føre kontroll med skjenkeløyvene de har delt ut, men akkurat hvordan det er organisert varierer litt fra kommune til kommune. De har nok et sentralbord som vet.
Frk. Vable Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Men er det virkelig lov å nekte noen å drikke? Som de i butikken? Det er vel ingen lov som sier at man ikke kan selge til en som er beruset? Eller? Jeg aner ikke, bare lurer. Skjønner problemet, da..
Gjest -<<- Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Jo. Alkoholloven sier at det er forbudt å selge alkohol til personer som er åpenbart beruset.
"Frostpinnen" Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Ofte er det vektere eller sjenkekontrollører som får jobben med å skjekke opp forholdet. Butikker kan som vanlige barer miste løyve . Kommunen er plassen og henvende seg for deg om du vil gjøre noe med saken. De får som regel en advarsel eller 2 først.
meg & to små vampyrer Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Jo, man har ikke lov å selge til berusede. Men mange lar vel være å nekte fordi de ikke ønsker en full (og i dette tilfellet) psykisk utsbail person i butikken. Er jo mye "lettere" å selge øl og så bli kvitt problemet.
"Frostpinnen" Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Butikker har samme regelverk som barer,restauranter o.l
☆Anonymia☆ Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 det er jo ikke lov å selge alkohol til tydelig rusa mennesker..
Frk. Vable Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 Å, det visste jeg ikke.. Men det er jo faktisk en bra regel!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå