Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det egentlig med deg? Har du fortsatt sprøytefri eller har dere startet opp igjen? Urettferdig å være kronisk syk og redd for utviklingen og så måtte oppleve fæle bivirkninger i tillegg.

Håper formen er brukbar og at eventuell medisinering er snillere mot deg nå enn sist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Det går bra med meg takk. Har fortsatt sprøytefri...men mandag 29 oktober blir jeg innlagt på Riksen. Da skal jeg etter planen starte opp med Copaxone igjen ,men må sette første sprøytene på sykehuset,under observasjon i tillfelle allergisk reaksjon som sist.

Ja det er urettferdig....men det var mitt lodd,og når det ble som det ble så må jeg tenke på at det er nok en mening med det også. Feks...kroppens kraftige beskjed om å ta det med ro,stresse ned. Er ikke i tvil om at det var en av årsakene til at det ble utløst.

Jeg lever med sykdommen...kan ikke kjempe imot og fornekte,kan ikke leve for og la den ta styringen.

Tar dagene som de kommer,nyter at jeg får holde meg "frisk"..at jeg får følge opp og ta del i hverdagen til barna mine. Har også vært heldig,og ikke fått det værste forløpet...har foreløpig den annfallsvise,og ikke den progressive formen.Og med medisiner og håp...satser vi på at jeg løper rundt i maaaaaange år til :)

Men ja,i tunge stunder kommer angsten,for det ukjente og frykten for å våkne opp igjen med samme problematikk som det startet med.

Det jeg sliter mest med innimellom, er det kognitive.Men det er også en treningssak :)

Klem

Skrevet

Jeg blir imponert over hvordan du takler dette! Så fint at det hjelper å ta det med ro og ikke stresse. Også fint at det ikke er progressivt. Jeg kjenner folk med din sykdom som har blitt syke i ung alder og som har vært gående og selvhjulpne langt oppi pensjonistenes rekker.

Følelser og tanker kan være vanskelige å styre, men som du sier så er det også en treningssak. Fint at du oftere føler at du har kontroll enn ikke :-D

Godt å høre at riksen tar deg på alvor, at neste sprøyte skjer med tett oppfølging.

Når man hører om deg og andre som har store belastninger, blir man ekstra takknemlig for ens egne gode helse og setter større pris på alt som er bra i livet. Takk for at du deler med meg og de andre her inne!

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...