Gå til innhold

Noen andre med Dårli råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Off. blir så frustrert. har lyst å handle inn alt mulig,men har ikke råd i det hele tatt...(tenker vogn å diverse)

snuft...hadde full stilling men så ble det kuttet ned der jeg jobbet så nå har jeg nesten inegnting, snuft!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er ikke alene om det nei. Jeg har ikke handlet noe, og har heller ikke råd til det enda. Får litt hjelp av foreldrene mine siden. Har ogsa en nabo som gir meg en vogn som er tre mnd. gammel og masse tøy. Så jeg er da heldig i all elendigheten.

Skrevet

huff, det er veldig kjedelig da!! hørtes ikke særlig moro ut. Men man kan jo handle litt for hver lønning? jeg har kjøpt alle de "store" tinga brukt på finn.no som vogn, seng, bilsete, bæremeis, vært veldig heldig. Alt til godt under halv pris og alt er som nytt. Så kikka utrolig mye der.

Ellers kjøper jeg litt tøy hver lønn ca, men ikke så mye. Nå har ikk vi så dårlig råd, men gidder ikke ta helt av enda heller... Får jo så masse klær også når bebin kommer vet jeg..

Skrevet

Hvis du allerede ikke er det, så meld deg arbeidsledig. Det er jeg delevis, jobber bare 20-30 prosent, og får penger fra NAV (tidl. aetat) i tillegg. Det er ikke like mye som før, men det hjelper litt. Snakk med NAV -kontor eller sjekk www.nav.no - om du har rettigheter der!!

Jeg trava rundt i forrige svangerskap i fretex-butikkene (kjøpte ull-pose og litt klær - du får også leker der, stellebord, seng) og lignende butikker (også ikea har billig seng/stellebord/balje/kluter) og på salg i jan/feb, juni/juli og høstttider og jeg lå alltid litt i forkant i forhold til størrelser på klær og sko. På den måten slapp vi å kjøpe til fullpris når behovet var der. Spart mange kronene på den måten.

Det er ofte folk vil kvitte seg med ting. Feks man har gutt og så får jente eller omvendt - utrolig hva folk ikke vil ha da! Du finner disse folka på finn.no både til salgs og til gi bort, samt naboer, venner eller kanskje på barn i magen siden også!!.

Lykke til i jakten på babyutstyr - håper du finner godbitene::::)))))

Skrevet

Kan man medle seg arbeidsledig når man har 15 timer fast i uken?

Har seng og diverse.får hjelp av familie,men er så kjedlig å nedverdigende å ikke kunne betale for seg....

Skrevet

jeg har ikke en eneste en kr i mnd. jeg har meldt meg arbeidsledig, men får ikke noen penger. så nå lever jeg på familien. er så glad for at jeg får penger når babyen kommer slik at hun får det ok...

det verste er tanken på om vi klarer oss.

men jeg tror dette skal gå bra:) jeg har ikke handlet en eneste stor ting, da jeg ikke har råd til det.. men får låne alt fra familier og venner slik at jeg skal slippe å bruke de få pengene jeg får på det.

skal ha baby i februar.

Skrevet

Ja, mener det. Det kommer litt an på: Feks når du er arbeidsledig får du dagpenger, altså penger pr dag. De dagene/timene du jobber blir trukket i fra- du sender meldekort om hvilke dager du jobber. Det lureste er å jobbe hele dager. 15 timer er under 50 prosent stilling, og da kan du ha krav på arbeidsledighetstrygd. Får å få det må du ha jobbet og tjent over 104.000 kr siste kalenderår, dvs i 2006 eller de tar utgangspunkt i arbeidsinntekt de siste tre årene, 2006, 2005,2004. Du får litt over 60 prosent av arbeidsinntekt fra en av disse utregningsmåtene. Og husk at arbeidsledighetstrygd også blir regna som opptjening til fødselspenger. Du må få arbeidgiver til å fylle ut et skjema tror jeg, der han skriver hvor mye du er permitert, gått ned i stilling osv... Bare spør mer hvis det er noe!!!

Hilsen c

Skrevet

Kan du ikke få penger fra sosialen da - synes det høres ut som du har krav på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...