Gå til innhold

Noen som har født/skal føde på UNN/Tromsø?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte jordmor om det var mulighet for å komme på omvisning på UNN, men da sa hun at de var sluttet med dette, fordi de ligger i underskudd?

Vil jo gjerne vite en del om hvordan det er der. Noen som har erfaringer? ;-)

Hvilke bedøvelser kan man få?

Får far sove på sykehuset også? Vet de har barselhotell, og der kan de vel sove.

Må man ha med klær, bleier o.l hvis du skal sove på barselhotellet?

På forhånd takk ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg skal føde på Unn i Tromsø. Jeg synes det er kjempedumt at de har sluttet med slik omvisning. Kanskje vi skal prøve å få flere med og prøve å få til flere omvisninger. De på sykehuset blir sikkert lei om man ringer og spør dem masse om disse tingene, da blir det kanskje bedre å gi en omvisning:)

Skrevet

Hei fødte på UNN for 4 år siden og skal igjen i februar. UNN har vel det meste av smertelindring som er å oppdrive i dag sånn som epidural, akupunktur, lystgass, saltvannsblokkade osv. De har barselhotell hvor du finner det meste av stelleutstyr sånn som bleier såper pledd osv. Noen bodyer sokker og strømpebukse er greit om du har med. Far har mulighet til å være sammen med mor på barselhotellet, men må da betale en liten sum for dette.

Har ikke noe å klage på når det hjelder UNN i allefall og følte meg godt i varetatt både på føde avd og barselhotellet.

Skrevet

Jeg fødte på UNN for 3 år siden og skal føde der igjen i januar. Jeg er enig med "Luremusa" i at vi ble godt ivaretatt der.

Vi lå på barsel hele tiden og da får ikke far overnatte + at det er litt restriksjoner på besøkstiden hvis du ikke har enerom da. Vi fikk ikke flytte på hotellet fordi vi slet med amminga.

Synes også det er veldig dumt for førstegangsfødende at man ikke får komme å se på føden før fødsel. Annen informasjon som smertelindringstilbud og info om barselhotellet etc kan nok jordmor svare på. Tror de fleste jordmødre som har kontroller i Tromsø jobber delvis på UNN enten på føden, på barsel eller på hotellet, så de har rimelig god kontroll.

Skrevet

Vi fødte på UNN for ett år siden,og vi gikk bort på føden etter ultralyden og spurte om vi kunne få en liten omvisning. Det var ikke noe problem i det hele tatt. Vi fikk se fødestuer og stellerom. De var så hyggelige.

Jeg bodde oppe på barsel pga ammeproblemer, mens far fikk bo på barselhotellet. Vi hadde allerede fått rom, og siden det ikke var fullt der,fikk far bo der i tre dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...