Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Sist mens var 25/09, og jeg begynte å tempe sent (ikke før dag 18). Nå ser det ut til at den stiger. Tror jeg har en syklus på 28 dager. http://www.fertilityfriend.com/ttc/index.php Men det jeg egentlig lurte på var: jeg tok el.test på dag 20 tror jeg. Den var da helt negativ og det kom ikke opp strek i hele tatt(kun kontrollstrek). Nå tok jeg el.test i dag (dag 25)og da kom det opp strek, ikke like sterk som kontrollstreken, men en tydelig strek). Betyr det noe eller er det en tilfeldighet?? Takker for svar :-)
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg testet positiv sent denne mnd på dag 21 og 22 i syklus. Skulle hatt mens idag men ingen tegn til det. Fullt mulig å forsinket EL...jeg har også syklus på 28-30 dager.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2007 Så kjipt da :-( Og jeg som tenkte at det kanskje var håp.
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2007 Noen andre som har peiling??
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 kom ikke inn på ff charten din jeg....
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2007 Noen som vet hvordan jeg får gjort slik at andre ser den med link?? FF charten altså?? Trodde det gikk jeg.....
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #7 Skrevet 19. oktober 2007 Får det ikke til med linken til FF charten jeg :-(, men temp er dag 18: 36,87 dag 19: 36,77 dag 20: 36,98 dag 21: 36,88 dag 22: 37,00 dag 23: 36,98 dag 24: 36,98 dag 25: 37,02
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 etter el synker nivået av folikkestimulerende hormon. men en uke før mensen begynner d å forberede neste eggløsning. og ny slimhinner. å da skiller vi ut di gamle slimhinnene:)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #9 Skrevet 19. oktober 2007 Så da sier du at jeg bare kan forberede meg på mensen og ingen spire?? Skjønte jeg rett da??
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 nei ikke nødvendigvis. kan jo alltis håpe<3, men eggløsningstestene mine blir sånn hver månde...
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #11 Skrevet 19. oktober 2007 Så kjipt da :-( Jaja, bedre lykke neste mnd da :-) Takker for svar!!
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. oktober 2007 #12 Skrevet 19. oktober 2007 håper at d sitter en spire hos deg:) får bare vente å se:)
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 19. oktober 2007 #13 Skrevet 19. oktober 2007 Hva mener du grysom? at du får positive el-tester en uke før mensen hver mnd uten at det er el?Hvis jeg forsto deg rett så skjønner jeg litt mer om hvorfor jeg testa positivt på el-test på dag 23 i syklus..
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 19. oktober 2007 #14 Skrevet 19. oktober 2007 det jeg mener er at testen viser hvor mye folikkelstimulerende hormon d er i urinen. at testen viser en farget strek betyr ikke at den er positiv vist den ikke er like sterk eller sterkere en kontrollstreken:) men igjennom syklusn så varierer mengenhormon i kroppen slik at fargen på testen vil variere. fra eggløsning har inntruffet synker mengden drastisk og sender signal til hypofysen i hjernen om at den skal bygge på slimhinnen slik at den blir tykk og blodfylt sslik at d kan ta imot et befruktet egg. vist ikke dette skjer så sendes d et signal om at man skal begynne å lage en ny slimhinne under den gamle å den gamle vil sakte men sikkert løsne litt mer for hver dag som går mot første dag mens. mens den nye slimhinnen er underlaging begynner også folikklene i eggstokken å klargjøre seg for ny eggløsning å da får man mer hormon i urinen. man kan også teste positiv på eggløsningstest ved graviditet. men jeg har ikke gjordt d ved mine graviditeter.... så hvor sikkert det er vet jeg ikke... håper d var et greit svar?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 19. oktober 2007 #15 Skrevet 19. oktober 2007 Ja skjønner:-) Fikk positiv på CB digital..men er ganske sikker på at jeg har hatt en kjemisk graviditet, for jeg testet super svakt på CB gravi test dagen før el-testen ble pos. Prøver bare å finne andre mulige teorier..Blir litt usikker når en tester positiv slik jeg gjorde, for så å teste negativt igjen, men ingen tegn til TR...
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #16 Skrevet 20. oktober 2007 Da steg tempen til 37,11 i dag.. Skulle ikke den holdt seg jevn nå??
lioness* Skrevet 20. oktober 2007 #17 Skrevet 20. oktober 2007 Jeg tror ut fra tempene dine at du har hatt el en stund før dag 18 - du begynte jo å tempe sent så jeg vil si at du kan ha hatt el tidligere. De er jo egentlig ganske høye! Dersom du vanligvis har en syklus på 28 dager eller deromkring er sjansen for dette enda høyere tenker jeg da. At de stiger nå kan være fordi progesteronproduksjonen ikke er helt jevn hele lutealfasen (den er høyere mot slutten av denne fasen hos meg) -. ELLER at du er gravid. Skal ikke gi falske forhåpninger altså, men den stigningen du har sett i dag kan jo se veldig positiv ut... skal du ikke ta en test da???
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #18 Skrevet 20. oktober 2007 Å ta en test er utrolig fristende, men har faktisk tenkt til å være sterk... iallefall frem til i morgen tidlig.. hehe Har lyst på ei lita spire nå!! Det kjentes ut som jeg hadde el før jeg begynte å tempe, men hvem vet? Jeg tok jo ikke el. tester før jeg begynte å tempe, så sikker kan jeg jo ikke være. Men el.testene jeg har tatt etterpå har jo ikke vært positive for el. kun for at det lh hormon tilstede. Takker for svar :-)
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 22. oktober 2007 Forfatter #19 Skrevet 22. oktober 2007 Det var nok ingen tilfeldighet :-) Idag testet jeg positivt!!!! HURRA :-) Så om alt går bra, blir jeg tobarnsmor i juli!!
her er jeg Skrevet 22. oktober 2007 #20 Skrevet 22. oktober 2007 HippHurra, liker sånne tilfeldigheter!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå