Gå til innhold

Leiebil

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri leid bil før, men nå skal jeg snart av gårde og hente en. Er det noe spesielt man skal passe på eller se etter før man tar bilen og kjører av gårde?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Næh. Ikke om det er et sånn halvveis velrenommert selskap.

Skrevet

Europcar?

Så hvis bilen er full i riper, så er det bare å anta at jeg ikke får skylda for det etterpå?

Skrevet

Vet ikke hvordan det er i Norge, men jeg har leid mye fra Europcar her i Spania. Leier du med full forsikring, så har det ikke noe å si om det er bulker og riper på bilen. Men leier du bilen og tar en delforsikring, dvs. ved uhell så må du betale en minimumsum, så bør du sjekke bilen GODT før du tar den ut - da de kan si at bulker/riper har kommet mens du har hatt den, og da må du betale. Sjekk oxo at du får den med full tank.

Skrevet

Du er tydeligvis rutinert. Hva er full forsikring versus delforsikring?

Skrevet

Vet ikke helt hva det blir på norsk jeg. Men poenget er at du kan leie en bil, og velge om du tar full kasko, delkasko eller ikke kasko. Tar du full kasko/forsikring så betaler du ingenting hvis du havner i ei ulykke og bilen blir ødelagt. Har du delforsikring så må du betale et minimumsbeløp (her nede tror jeg det er rundt 300€) og velger du å ikke ta noen forsikring så sliter du hvis ulykken er ute.....

Dette er noe jeg gir beskjed om når jeg skal ta ut bilen, at jeg vil ha den med full forsikring. Her nede koster det rundt 10€ dagen, men det er verdt det. For da slipper man å stresse med å fylle ut skjemaet om hvor det er bulker og riper før man tar ut bilen - man kan gi faen. Velger du delforsikring så må du gå NØYE gjennom bilen for å se hver en defekt, ripe og bulk som er. Da betaler jeg gladelig litt ekstra for å sette meg inn i bilen og suse av gårde og gi faen i bulker som allerede er på den.

Men spør om hjelp til dette når du henter bilen - de hjelper deg gjerne.

Skrevet

Vi leide bil gjennom Avis i Roma i sommer og den var full av kosmetiske feil. Det jeg da gjorde var at jeg tok en drøss med bilder før vi forlot flyplassen. Husk å la dato og reg.nr. komme med på bildene :)

Vet ikke om det har noe for seg, men da følte jeg meg trygg på at vi ikke fikk noe problem i ettertid.

Skrevet

Hei!

Jeg leide bil for første gang sist sommer, og jeg gjør det gjerne igjen! Jeg tok ut alle forsikringer jeg kunne, så hvis noe skulle skje så var det dekket. Jeg booket bilen hos eLeiebil.no, og på websiden står alt veldig klart hva som er inkludert og hva du er dekket for etc.

Bilen vår hentet vi i Miami og den var i tipptopp tilstand så vi trengte heldigvis ikke bekymre oss for noe.

Ha en riktig god ferie! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...