Gå til innhold

Kvaaaalm av antibiotika...flere som har blitt det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Æsj, jeg fikk halsbetennelse for en og en halv uke siden, og fikk en penicillinkur..men den tok ikke knekken på betennelsen, som bare blusset opp for 3 dager siden.. Da med enda mer feber og værre hals..

Fikk et antibiotikum som heter Dalacin hos legen i går, og merker at jeg blir ganske kvalm av den. Er det normalt? Hater å gå rundt å føle meg dårlig, gleder meg til kuren er over, men det er jo så klart en hel uke til da.... sukk.... og nå som det er helg og alt. Lykken må jo være at halsen er bedre da;) Men kvalme...fyyyysj som jeg missliker dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er en ganske vanlig bivirkning ved antibiotika.

Anbefaler deg å lagre felleskatalogen.no på favoritter. Der kan du søke opp div medikamenter og finne virkning, dosering, bivirkning osv...

God bedring! :o)

Blir kvalmen for ille kan du høre om du kan få noen kvalmestillende medikamenter i tillegg.

Skrevet

Jeg har også blitt kvalm de gangene jeg har tatt antibiotika. Jeg har opplevd at biola har lindret kvalmen noe, har du prøvd det?

God bedring! :-)

Skrevet

Har drukket litt biola ja, men er kvalm likevel, men får fortsette med det, så det ikke blir verre i alle fall!!

Skrevet

Dropp alt av melkeprodukter så lenge du er på kuren, melk, ost, rømme, fløte, bakverk med melk osv. Unntaket er biola, men det er også de som reagerer negativt på det. Men dropp altså melkeproduker forøvrig, så forsøker du å drikke biola. Kan hjelpe.

Skrevet

Syrlige melkeprodukter som biola, yoghurt etc er bra å ta samtidig som antibiotika...de hjelper til m å stabilisere bakteriefloraen igjen, da antibiotikaen ofte "dreper" flere bakterier enn den som gjør deg syk...Søte melkeprodukter er gjerne bedre å holde seg unna...

Dalacin er en type som er kjent for å være sterk mot magen og kvalme er en vanlig bivirkning dessverre...

Skrevet

Så utrolig irriterende... fatter ikke hvorfor jeg fikk denne da, når det faktisk finnes en haug med andre medisiner og velge mellom.. Ja gi meg den med flest vanlige bivirkninger, så blir jeg garantert dårlig liksom.... SUkk... og atter sukk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...