Kufiolilla2 Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Sønnen min veiver med armene og tar henda over dyna om natten, hvilket resulterer i at han blir kald på de. Kjennes varm ut ellers, men til tider veldig kald på hendene. Gjør dette noe? Bør jeg ta på han votter? vil jo ikke bli helt hysterisk, men selv hadde jeg jo IKKe likt å bli så kald på hendene om natten... regner med dette er et vanlig baby-fenomen?
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Kalde hender betyr gjerne kald kropp ellers også. Min sønn hadde gjerne kalde hender de 2 første mnd., men om han nå er kald på hendene (6mnd) så fryser han. Hva med å ha det litt varmere på rommet? Det sier at babyer sover best ved 19 grader +/-.
Rekecabaret Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 det gjør sønnen min også. jeg har kjøpt bomullsvotter på hm, tror de egentlig er til å beskytte mot kloring, men de er tynne og fine og passer til natten. lurer egentlig på om det er nødvendig jeg også. kjennes ikke noe godt ut å bli så kald på hendene...
Kufiolilla2 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2007 Akkurat... Forundrer meg ikke! Det er samboer som er så hysterisk på å ha det kaldt på soverommet om natten, han er en varmblodig type... Det tror jeg sønnen vår er også, men han er jo tross alt en veldig liten kropp, og da er det jo langt større overflate i forhold til volum, og man kan ikke forvente at han holder varmen like godt som en voksen mann! Jeg ligger jo og fryser selv også, men jeg er en frossenpinn. Tror temperaturen er 16-17 grader i rommet. Men barnet kjennes som sagt varm ut under dynen. Men kanskje ikke varm nok. Jeg skal ta en alvorsprat med gubben... Men så advarer de jo mot å ha for høy temperatur på soverommet også da, økt risiko for krybbedød og slikt. Det er dette samboer har hengt seg opp i (han øyner vel endelig en sjanse til å få sove så kaldt som han vil ha det), men med høye temperaturer i soveromssammenheng menes kanskje over 22-23 grader og slikt?
Kufiolilla2 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2007 Sønnen min er forresten 5 uker.
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Sønnen min blir også kald på hendene (både dag og natt), men det er garantert ikke et tegn på at han er kald ellers. Han er god og varm over alt ellers på kroppen... kan til og med være svett i nakken... han har vel arvet blodsirkulasjonen etter mora ... jeg har vel aldri vært varm nedenfor knærne eller albuene! (Og innimellom virker det sannelig som om sirkulasjonen stopper i halsen også, men det gir seg mer utslag i mindre intelligente øyeblikk...)
Kufiolilla Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Hi hi hi! Gutten har faktisk arvet mine hender, så kanskje han er varm ellers, de bare ER kalde!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå