gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Blir så forbanna!! Er det obverhodet ikke mulig å passe på de jævla hannbikkjene eller? Har ei Rottweilwer-jente på 9 mnd, som nå har fått sin første løpetid. Holder henne selvfølgelig inne, men hu må jo ut for å gjøre fra seg hu som alle andre bikkjer. Og det slår faan meg ikke feil! hver gang hu må ut, så er det 3 hannbikkjer utpå her som får fullstendig nella!! To av de er siberian husky, og den tredje er en flat-coated retriever, huskyene hører til hos nabo nr 1, mens retrievern hører til et par hus bortafor. Har prata med begge de to eierne om at de kanskje kan passe på de litt bedre, og fikk til svar at det kunne de ikke, fordi de var på jobb hele dagen!! Hva faan skal de med bikkje da, hvis de ikke har tid til å passe på de? Litt små-aggresive er oxo de bikkjene, er en familie til som har tispe har borte, og der hadde mannen i huset blitt snerra til av de beista, og ungene tør ikke være ute de heller!! Så nå skal vi slå oss sammen, og ringe purken. Går jo faan ikke an å ha bikkjer som skal fly løse hele tida! Så siden de ikke gidder å passe på dyra sine, så får de ha det så godt, må jo kuunne gå an å gå utafor døra uten å risikere å bli angripi av naboens løsbikkjer.. Huff....måtte bare få ut no aggresjon her
Maud Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Morsomt med litt aggresjonsutblåsning her :-D Snille jenter er altfor lite sinte, til og med når sinnet er berettiget så biter vi det i oss. Hunder er ikke min verden, men høres helt rimelig ut å forvente at naboene holder styr på de kåte hann-hundene sine.
Plutseliten :) Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Bra at dere er flere som går sammen om dette.Ikke moro når ikke en gang ungene tør gå ut.Er det ikke båndtvang hele året i bebyggelse da? Respekterer de ikke det,er det vel ingen annen vei ennå få bistand fra politiet. Flott at du blåser ut frustrasjon )
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2007 Veit ikke åssen det er med båndtvang her egentlig, bor langt utpå landet, så det er mest gårder, og bare 3 vanlige hus langs denne grusveien vi bor i enden av. Men med så svære og tildels aggressive bikkjer, så burde de vært innestengt uansett syns nå jeg. Har som sagt Rottweiler tispe sjøl, og hu har ikke vært løs så mye som et sekund, nettopp fordi det er mange som er redd store bikkjer som kommer byksende. For ikke å snakke om alle rådyra som blir jaga av løsbikkjene. Jeg blir oxo redd når sånne svære beist kommer flyende. Håper bare politiet kommer snart, sånn at de kanskje blir borte..
gunnelisa*fikk jente 06.01.07* Skrevet 20. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. oktober 2007 Nå er beista borte politiet kom sent i går efta, måtte ringe å purre på de 3 ganger da, og den turen jeg hadde planlagt med unger, mann og hund blei det ikke no av. Meeeeen....langt om lenge så dukka de nå opp da, og den ene huskyen sto å knurra mot han ene politien, da fikk de ut fingern hvertfall. De ringte til falken, så de kom å henta alle 3 Så nå er det 2 eiere rundt her som er alt annet enn blide De fikk hver sin saftige bot, pålegg om å lage skikkelige hundegårder med gulv i, og bikkjene må være innelåste i husa dems til hundegårder står ferdig De fikk oxo streng beskjed om at skjedde dette en gang til, ville de vurdere å kreve dyra avliva, iogmed at de er litt småaggressive Så i dag så er det ei aldri så mye skadefro gunnelisa som skal på tur med unger og full pakke Og Steffi får ut å gjøre fra seg uten å risikere å bli voldtatt av de tre beista
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå