elinmamma Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Det var et innlegg for en god stund siden om sånne rare ting man bare MÅ gjøre... Kanskje det har kommet noen nye med rare vaner...? Et par fra meg... - Jeg må ha lik farge på klypene på det samme plagget når jeg henger opp klær på stativet. - Jeg må alltid skylle kaffetrakterkolben før jeg heller vann i trakteren, selv om den nettopp har vært i oppvaskmaskinen. - Jeg må ha brettet håndklene på en bestemt måte før jeg putter dem i skapet Flere??
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Brette håndklær på en spes måte - ja! Sjekke mail hver morgen og kveld. Klippe fingerneglene helt ned en gang i uken. Bytte sengetøy hver fredag. Bruke slikkepott når jeg baker, noe annet er helt utenkelig! Alltid ha en pakke rekeost fra Kavli i kjøleskapet...
suseduse Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 *jeg MÅ ha dyna riktig vei (den enden med knapper må ned) *liker å ha mitt system på kjøkkenet (glasser, bestikk etc) og bytter om hvis ikke det er det
☆Monkey Business☆ Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 haha, jeg gjør akkurat samme som deg HI..... jeg får fnatt visst det ikke kommer "ordentlig" klikkelyd når jeg lukker dører, slår på brytere, trykker på kulepenner osv, hehehe....
mamman te Vetle og Alma Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 det er en spiker i trappeoppgangen til mamma. da jeg var yngre måtte jeg tappe på den tre ganger når jeg gikk opp trappene. ellers var jeg sikker noe fælt kom til å skje.. Tror jo ikke det nå lenger, men må alikevel være borti den når jeg kommer på besøk! Henger ingenting på den lengre, men de får aldri ta den bort! hehe..
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Ja, må ha dyna riktig vei (med knappene/knytingen ned). Skyller glasset alltid 3 ganger før jeg fyller det (ser dumt ut, men det er for at vannet holdet seg kladt lenger om glasset er kaldt). Bretter tøyet på en bestemt måte slik at det ligger pent i skapet. Også det der med farger da.. Det er et kapittel for seg..
Labbetøs Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Dyna MÅ være kant i kant inne i dynetrekket. Dersom hjørnet ikke er HELT inni dynetrekkhjørnet så går det ILLE med meg. Hehe. Og det med knappene nede eller oppe er jeg alt for sær til, så jeg må ha åpningen på siden. Og lakenet må IKKE ha skrokker. Det må være HELT slett. Ting må være brettet riktig. Det er klart. Og babytøyet er så viktig at det er brettet riktig og ligger riktig at det er bare jeg som kan legge den ned i stellekomoden. Ofte hjelper mamma eller bestemor meg med å rydde for å være snill, men jeg MÅ ta tøyet opp igjen og brette det på nytt selv for å få det riktig. Det må være flere kniver enn gafler i oppvaskmaskinen før maskina settes på. Parkerer ikke på den plassen heeeelt i hjøret oppe til høyre på store parkeringsplasser. Og masse mer som jeg ikke kommer på i farta...
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg må ha på den høyre sokken OG den høyre skoen før jeg kan ta på meg den venstre sokken og skoen.
junior&vesl@ Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Det er sikkert mange rare ting jeg gjør... men her er noen som jeg er veldig klar over selv, men ikke klarer å endre; * Skyller glasset alltid før jeg skal helle drikke oppi (pyton å gå på cafè/restaurant) * Bretter håndklær og legger de i riktig fargerekkefølge. (pyton når noen er snille og vil hjelpe) * Drikker alltid 3 små slurker når jeg skal ta en slurkt * Henge klærne riktig på snora/stativet. Jeg må virkelig sjule min surhet når noen har hjulpet til
to+en til! Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 Hvis du ikke skal ha på deg sko da? Hehe, måtte bare spørre! Selv har jeg så mye rart at jeg ikke tør begynne å ramse opp en gang. Men kan f eks ikke ha volumet på styrke 13 på noen ting, radio, dvd,tv osv
Tally Skrevet 19. oktober 2007 #11 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg "må" pusse tennene etter at jeg har dusjet, uansett hvilken tid det er på døgnet. Men det er bare når jeg er hjemme, ikke etter trening osv. Jeg skjønner ikke helt at folk "orker" å holde på med sorteringer og tellinger og slikt, det må da ta masse tid pluss at dere må gjøre alt selv? Hvis mannen min hadde kommet med noe diktat om ett eller annet, så hadde han nok fått gjort det i fred - alene! Men det er morro å lese om tvangshandlingene deres, he, he.
plastblomst♀♂♂ Skrevet 19. oktober 2007 #12 Skrevet 19. oktober 2007 Drikker aldri siste rest av brusen. Spiser bare grønne bananer og steinharde pærer, hvis bananen begynner å bli myke og gule, spiser jeg dem ikke. Og jeg blir kvalm av å se på andre spise myk banan. Må henge opp tøyet riktig. (men klarer å la vær å rette på det hvis jeg har fått hjelp selv om det er litt vanskelig)
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 19. oktober 2007 #13 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har svart på dette før men ok: - jeg bruker en q-tips i øret hver gang jeg tisser, og av og til også når jeg bare er innom badet for å hente noe. - jeg må skylle glasset minst 3 ganger, gjerne flere, før jeg har i vannet jeg skal drikke av det - jeg vasker ikke opp. aldri. ikke kjeler, ikke stekepanner osv. ALT må gå i oppvaskmaskinen ellers blir det ikke vasket - om ikke makrell i tomaten blir spist opp ved første forsøk så kastes restene. - jeg må skjære av toppen av osten før jeg bruker den selvom den akkurat har blitt brukt. og mange mange flere...
Skravlemamman Skrevet 19. oktober 2007 #14 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg må ha forlovelsesringen rette veien( i forhold til skriften)..., må bite av endene på wienerpølser- de spiser jeg ikke. Dette gjelder ikke for grillpølser. OG ja ser nå at dette er helt på jordet....hi hi...
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 19. oktober 2007 #15 Skrevet 19. oktober 2007 - må ha håndklær brettet på en spesiel måte og baby klær, og alt skal legges ved rette farger. Har løst problemet med håndklene med å kun kjøpe hvite, grå eller svarte,i tilfelle samboer får "lov" å brette dem, har sagt meg retten til å gjøre det :=) -radio i bil, mp3 ja der du kan se tall når du skrur opp volum, det må være et rundt tall. Aldri 12, da må den på 15 eller 10. Irriterer vettet av meg hvis jeg ikke får gjort noe med det. -skylle glasset før jeg tar vann i. sikker mye mer , men kommer ikke på noe nå.
Fabelaktiv Skrevet 19. oktober 2007 #16 Skrevet 19. oktober 2007 Alt må smøres jevnt utover brødskiva bestikket må ligge: kniv, skje, gaffel - 'regnet' fra venstre mot høyre dyna må ha knappene ned i fotenden ja! Alle klær i skapet må henge "samme vei" - fex: skorteåpning til høyre og da må hengerne også være orientert den veien... hvis de buer da
lille meg.. Skrevet 19. oktober 2007 #17 Skrevet 19. oktober 2007 -alt av klær og handklær,og alt annet må brettes på en spesiell måte,og sorteres etter farger og diverse -på kjøkkenet må alt stå på sin plass(best å IKKE få hjelp der inne...) -gafler/kviver/skjeer sorteres i oppvaskmaskinen i de beholdern(et rom til vert,to til kniver...)liker at også glass er etter "type",men bestikket er det viktigste... -takler ikke at dyna ikker er helt i hjørnene på trekket... -pusser alltid tennene når jeg har dusjet.. -må helst lufte dynene hver dag,skifte hver 14 dag,og helst da på søndag... -Tåler ikke at ting som er til pynt (bilder,lysestaker,blomster osv)blir flyttet på,ser om det bare er snakk om millimeter;-).... ...kanskje er jeg litt kontrollfrik.......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå