Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er i uke 37+5.Har født to ganger før,og sist gikk fødselen unna på godt under tre timer.Og jeg fikk ei stor jente på 4590 g.Jordmor har sagt at jeg må regne med at det vil gå fort denne gangen også. Har kjøpt inn både bringebærte og kapsler,men har ikke tatt noe enda.Fikk høre at det kunne gjøre sånn at fødselen gikk enda fortere!? Hvis det stemmer kommer jeg ikke til å ta dem da jeg synes det gikk fort nok sist gang!!!! Hva synes dere? Skal, skal ikke????
line_n & sara Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 de påvirker nok ikke lengden på fødselen, de hjelper til med modning, og sammentrekkningen av livmora etter fødselen! det er anbefalt å drikke/ta kapsler også i et par uker etter fødselen! jeg ville tatt de, hvis jeg var deg!
Mamma'n til 2 Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg lurte også på dette før jeg begynte på kapslene. Min første fødsel gikk også på 3 timer. Det som fikk meg til å begynne var følgende informasjon: "Den sammentrekkende og stimulerende virkningen er med på å styrke og stramme musklene i livmor og underliv, mens de avslappende og mer beroligende egenskapene samtidig får livmoren til å slappe av. Bringebærblad styrker også slimhinnene i hele kroppen. Den virker på fordøyelsessystemet og kan effektivt lindre kvalme under svangerskapet. Te av bringebærblader kan derfor brukes for å sikre en trygg og lett fødsel, og for å stimulere melkeproduksjonen etter fødselen og lette rekonvalesensen. Den styrkende og beroligende virkningen på den glatte muskulaturen i livmoren bidrar til å lindre smerter ved livmorsammentrekningene under fødselen, samtidig som den gjør sammentrekningene mer effektive så fødselen både blir lettere og mer kortvarig. Er fremdeles litt usikker på om dette gjør at fødselen mye raskere, håper ikke på det! Håper derimot at jeg slipper vanskeligheter med at morkaken drar seg sammen etter fødsel, revner, og stort blodtap.
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Takk for tilbakemelding! At de muligens er smertelindrenede er kanskje grunn nok for å starte!:)Stimulering av melkeproduksjon hørtes og veldig bra ut! Jeg prøver, og håper på det beste!! Lykke til dere to!:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå