Gå til innhold

Tenner....hjelp!!!


krygh

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Snuppa mi har fått 4 tenner (2 oppe og 2 nede). Hun sleit litt da hun fikk de 2 nede, litt ekstra grinete og utilpass. Nå ser det ut som hun har svære kuler der hjørnetennene oppe skal komme ut, hun har hatt feber i 3 dager og er veldig grinete om dagene....Flere som har vært igjennom det samme? Er det kanskje verre/vondere når de neste bryter igjennom??? Både jeg og snuppa holder på å bli småsnåle for tiden...:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann:)

Ja det er verre med hjørnetenner enn med de andre..de er butt på tuppen så det blir mer smertefullt og tar lengre tid før de bryter igjennom! Smør på dentinox (kjøpes på apotek) det kan hjelpe mye!

Skjønner godt dere begge blir frustrert, det blir vi å innimellom når nye tenner ska frem, heldivis går det over;) kan også være ømt og at det da blir verre å spise normalt, sånn har vi det ihvertfall.

og hjørnetenner tar lengre tid enn de andre... ( ikke mist motet nå)hehe

 

lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillegutt har fått 6 tenner, 4 oppe og 2 nede, og her har det heldigvis gått ganske problemfritt. Virker som det er flere på vei, for han tygger og biter på alt, og spiser veldig på fingrene for tida... Men vi merker ikke flere enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

 

Hjørne-tennene kommer jo ikke før i 18 mnd alderen... Så det kan kanskje være noe annet som plager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei! gutten min fikk hjørnetennene oppe når han var 7,5 mnd, og det var de verste av de 6 tennene han har! tok lenger tid, han gråt mye når han ble lagt ned, og ble forkjølet med feber! dentinox virket ikke alltid, men gjorde det nok bedre enn å ikke bruke noe som helst! så d hjalp når vi smørte de før han skulle legges ned! plutselig var de gjennom, og forkjølelsen og griningen forsvant! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutten min har 4 oppe og 2 nede, han fikk hjørnetennene for 1 uke siden. han våknet litt om natten dagene før tennene kom.

 

kommer det flere i denne alderen,eller har han fått de han skal ha på denne tiden?

 

de første tennene kom da han var blitt 7 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenner og tannfrembrudd er vel like individuelt som alt annet...Ingen barn er like på det området heller. Snuppa fikk de første da hun var 5 og en halv måned, andre får jo ikke tenner i det hele tatt før de er 1 år...Rekkefølgen kan jo også variere har jeg hørt. Må vel bare ta det som det kommer! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...