Gå til innhold

Forbannet h....... dyr altså!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er alene hjemme og har ingen andre å klage til... Må bare få det ut!!!

"Alle" naboene rundt her har katter. Sikkert koselig det, og er glad i katter selv, men for alt i verden så ha egne katter for dere selv kjære naboer! Det er ikke jeg som har lyst å ha katt, men sånn som det ser ut på i hagen vår så har jeg en 5-6 katter. Bæsj overalt, jord og bark sparket utover og det ligger alltid mange katter under hekken og på terassen og sover. Synes ikke det burde vært lov å hatt katter i byggefelt!

Disse dyra går over alt altså! Jeg kan ikke ha åpen terassedøra for da kommer de inn. Og jenta mi på 6 mnd ligger inne og sover. Kan jo ikke ha myggnett over senga heller da... Fristende å sette ut rottegift!!!

H........ dyr altså! Akkurat nå HATER jeg katter!!! Og der stakk en stygg katt nasa si inn døra igjen!!

Sinna? Ja! Hormoner? Helt sikkert!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, det var voldsomt! Er glad i katter selv, men skjønner frustrasjonen din! Det høres ut som det er ekstreme mengder katter rundt der du bor, tror ikke det er vanlig at det er SÅ ille. Her er det bare et par stykker, så de er lette å holde unna. Men jeg tror det finnes en del ufarlige produkter du kan legge ut under busker og slikt, som katter ikke liker lukten av. Søk på nettet!

Skrevet

Har katt selv, men har full forståelse for at andre ikke er like glad i han som vi... dessverre er det jo sånn med katter at man enten må ha dem inne hele tiden, eller la dem gå hvor de vil. Så det må nesten bli opp til de som ikke vil ha katter i hagen å legge ut middel som holder dem vekk... vet det finnes, men har ikke hørt noe om hvor effektivt det er.

Heldigvis er det ikke mange katter i vårt nabolag, og vi har ikke fått noen klager, men skrekken er selvfølgelig at han skal gjøre fra seg i sandkasser o.l... på den lyse siden holder han nabolaget fritt for mus i disse dager ;-)

Skrevet

Finnes mange ting som holder katter unna, lukter de ikke liker og sånt...Bl.a. pepper og appelsinskall:)

Her jeg bor hopper nabokatten opp på vår altan og går på rekkverket vårt istedet for å gå på bakken bort på til sin egen..he he...de er rare dyr :) Heldigvis går den bare forbi, og kommer ikke inn selv om altandøren står åpen...men har ALLTID på myggnettingen på vognen når snuppa sover ute likevel...tror jeg hadde blitt gal dersom jeg hadde hatt d som deg...kunne nok ikke bodd i et sånt nabolag jeg..jeg er hyperallergisk mot katt, og hadde nok bare måttet rømme leiligheten dersom noen kom inn..og så måtte jeg fått noen til å ta ut katten og så noen til å vaske ned hele leiligheten før jeg kunne komme hjem igjen..

katter er fine dyr, ikke d altså, men av og til kan de være en plage...sånn som for deg...

Skrevet

Sætt ut skåle me eddik, katte like ikkje lokta. Ellers så e det en plante som katte ikkje like men æ huske ikkje nu ka den heite.

Det e bedre enn rottegift..:)

Skrevet

Hvorfor kan du ikke ha myggnett? Det har vi.

Skrevet

Eller å kan du skaffe deg en hund...

Vi flyttet nettopp til et nytt boligfelt hvor det er helt sykt mange katter, til og med de som solgte sa at det var endel katter her...

Jaja tenkte jeg, skal like å se den katta som våger seg opp på terrassen vår...da blir det nemlig kattefrikasse'...

bikkja er nemlig ute hele dagen...hehe

Skrevet

Tja...å ha katt i byggefelt må jo være lov, det er vel heller slik at hvis man bosetter seg i byggefelt så må man tåle å ha naboer tett innpå seg, med det det innebærer av dyrehold, støy o.l., så lenge det er innenfor det normale, da! Men dette var jo fryktelig kjedelig, da. Litt rart også, for katter pleier å være veldig flinke til å grave ned bæsjen sin. Høres ut som du har besøk av noen katter som "bommer" når de skal grave ned og heller sparker all jorda utover. Jeg ville gjort som foreslått over: skaff noe middel du kan legge i hagen som holder kattene unna. Spør hos veterinær eller i dyrebutikk. Jeg har aldri brukt det, men har hørt at det skal være veldig effektivt.

Jeg tror ikke du trenger å være redd for å ha døren oppe mens jenta di sover, for kattene kommer ikke til å skade henne. Dessuten er du jo hjemme og kan følge med i hva som skjer. Hvis en av dem skulle finne på å hoppe opp i senga, så er det vel bare å slenge den ut, så gjør den forhåpentligvis ikke det noe mer.

Så får du fokusere på det positive: dere får neppe noe mus/rotter problemer. I borettslaget hvor jeg bor har vi store problemer med mus og rotter, fordi det ikke er lov å ha katt her. Så jeg skulle gjerne hatt noen av de kattene dine, jeg ;-) En mellomting i antall er kanskje det ideelle?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...