Prinsessene april05&desember07 Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Okey skal vi se her... Jeg er nå 35uker på vei. I starten av midt svangerskap lå jeg HELT ytters på den grønne (over den rød streken) Og der lå jeg langs den en stund, før målet plutselig ble midt imellom ytterst der og den røde streken, gangen etter var jeg på den røde streken, og igår var jeg nå da UNDER den røde streken, og nærmer meg jo nå det hvite feltet under den røde. Jordmor sa jo nå at hun ville sende meg til Haukeland for en vekstkontroll, men hun sender en henvisning også ringer de sikkert neste uke... Men burde man ikke egentlig sjekke det opp med engang?? Hvis det er noe galt tenker jeg??? Er vel ikke bra at målet utvikler seg sånn som det gjør??? Har kun lagt på meg 2kg i hele svangerksapet og føler det er noen uker siden magen vokste noe særlig.... Men det er masse liv i tulla, så er ikke redd sånn sett, men er jo litt bekymret for at hun kanskje ikke vokser som hun skal... Noen som har vært borti det samme???
Prinsessene april05&desember07 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #2 Skrevet 19. oktober 2007 ingen som har noen meninger eller erfaringer her????
God gammel aargang - født Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Hei. Jeg var på rutinekontroll hos JM onsdag denne uka. Var da 28+2. SF-målet mitt var da kun økt med 1 cm i forhold til kontrollen i uke 24, og jeg følte også at magen ikke hadde vokst noe. Da jeg i tillegg fortalte at jeg hadde kjent lite liv de siste tre dagene, ble jeg umiddelbart henvist til UL på Ullevål. JM tok en telefon mens jeg ventet og så fikk jeg time fire timer senere. Nå viste det seg at alt var i orden. Barnet hadde estimert vekt på 1350 gr, og lå over gjennomsnittet på hodemål og magemål. Vi har tatt fostervannsprøve tidligere, så vi vet nå at alt er i orden. Hvis du er bekymret hadde jeg bedt om fortgang i henvisningen. Det var veldig deilig å få vite at alt sto bra til.
Prinsessene april05&desember07 Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 19. oktober 2007 Så flott alt var bra Kjenner jo liv og sånn, men ekkelt og tenke på om KANSKJE hun får få lite næring og sånn.... Hvis jeg hadde fulgt min egen kurve på sf målet skulle jeg vært på 35cm.... Men ligger nå på 31cm.... Hmmm snodig...
knærten71 Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg hadde det sånn i forrige svangerskap. SF målene synker på slutten da barnet snur seg og magen synker. Videre avhenger målet av hvordan barnet ligger, hvor fostervannet ligger, mengden,morkaka osv. At du har gått opp bare 2 kg er lite hvis du er normalvektig men ikke lite hvis du var overvektig fra før. Bra at du får oppfølging. At barnet sparker er den beste indikasjonen på at alt er vel.Du kan jo telle dem 3 ganger daglig. Husker ikke tallet. Jeg måtte legge på meg 7 kg og klarte det.Akk som jeg spiste. Gutten ble estimert fra 3600 på det tyngste og til 2500 på alle ultralydene jeg var på Han var 3kg og 50cm. Alle legene målte helt forskjellig og vektla ulike ting merket jeg. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå