vero:o) Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 jeg har ligget over den røde streken hele svangerskapet...og utfordbi det grønne feltet ofte...var utfordbi sist også..er i uke 38...magen min ser ikke kjempestor ut..kansje for jeg er 180 høy...vet ikke jeg? men det jeg lurer på da: betyr dette at barnet muligens er ganske stort da? legen har ikke sakt noe altså men...bade jeg og broren min var nesten 5 kg pluss samboer er ca 190 høy.... burde de ikke målt barne da eller?
Mamma'n til 2 Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg ligger også over den røde streken og er 180cm høy (samboer 196cm). Har vært på ul i uke 38 og fått estimert et normalt stort barn (men det kan jo være feil da!) og normalt med fostervann. Ungen brukte lang tid på å snu seg og hadde godt med boltplass sa jordmor til meg fordi at høye kvinner har større livmor. Med min førstefødte hadde jeg mye større mage enn jeg har nå, så er veldig spent på hvor stor hun er! Min førstefødte var forresten 3890 stor/53 lang og 33 cm rundt hodet. Om du er urolig ville jeg fått lege til å henvise til sykehuset.
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har ligget over den røde streken, og kant i kant med det grønne området hele veien.. Jeg er ca 173 cm høy, samboer ca 10 cm høyere enn meg. Magen er ikke sånn kjmpestor, men jeg begynner selv nå å bli bekymra for et veldig stort barn.. skal snakke med jordmor om det på mandag..
de tre bukkenebruse Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 da jeg var på 33 ukers kontrollen sa jordmor at babyen var på störrelsen med en baby i uke 35... jeg har ligget et stykke oppfore den röde streken men nå ligger jeg rett oppfor den röde streken, så det blir spennende å se hvor stor hun er nåe hun blir födt:) det som er positivt er jo at jeg vet jeg kan föde store barn förste mann var 4168 og 53 lang og 37 rundt hodet:)hehe
3+1=4 071107fødeklar Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 jeg lå ganske mye over på første men fødte ei lita jente på 3300 og 48 cm..nå da jeg var på ultralyd fikk jeg jordmora til og se etter og da sa hun at jeg hadde en stor livmor.og det var grunnen for at jeg lå over på kortet.men mye fostervann kan også ha mye og si..samme for hvordan barnet ligger..det er ikke dermed sagt at det er ett stort barn:-) jeg er forresten 160 høy...
hildus Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Har lagt over streken med alle mine tre, og også nå i uke 30 passerte jeg streken for første gang. Med de to første snakket de om at dette ble store barn, målte nr en på ultralyd sent i svangerskapet og fikk beskjed om d\stor baby, men de hadde identisk fødselsvekt på 3430 gr begge to. Jeg har derimot veldig mye forstervann!!!!! Ikke vær redd for store barn selv om dere passerer streken altså, og målinger og setimering av vekt trenger ikke være rett.
Valentine nr2 Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har ligget utenfor det grønne feltet med nr1 og tilsvarende nå med nr 2 hele veien. Kurvene er omtrent identiske. Nr 1 kom 12 dager før UL termin og var helt gjennomsnittelig: 51cm/3,7 kg og det har han fortsatt med. Vet jo ikke hvor stor nr 2 er ennå, men antar ca. 4kg. Men jeg hadde mye vann med nr2 og tror det er tilfelle nå også.
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 jeg har ligget oppenfor den rødestreken, og utenfor det grønne feltet hele tida. jeg er 180 cm. og da jeg spurte jormor om dette sa hun at, hun ville nok ikke kjøpt de minste størrelsene ja. så jeg gikk og så for meg en unge på 5 kg, og blei litt sånn bekymra for det. har vært på ul to ganger (av andre grunner), og ungen er heeelt etter gjennomsnittet:) sist var i uke 34. så jeg har ikke troa på disse målene
likkjepetra Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Har ligget over det grønne feltet hele tiden, både med førstemann og nå. Er ikke mer enn 166 høy og alle kommenterer den store magen. Synes den er akkurat passe jeg... Førstemann var 4350 g og 51 cm lang. Regner med at jeg får et stort barn denne gangen også, uten at jeg bekymrer meg for det.
Micha.. Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 jeg ligger også over streken og over det grønne feltet, men jeg skulle ta det helt med ro mente jordmor, det var mest sannsynlig bare fordi det ikke var lenge siden jeg hadde født forrige gang, da vokser livmoren fortere!
ohayoo Skrevet 19. oktober 2007 #11 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er så glad for å høre det dere sier om at det å være over kurven ikke betyr at jeg får en stor baby. Jeg var 4,5kg selv da jeg kom ut, og jeg har ikke lyst på en så stor baby... men, det er for sent å angre så jeg må bare ta i mot den størrelsen jeg får ) Jeg får også masse kommentarer på den store magen min, jeg er like lang som deg, likkjepetra, men - jeg har ikke så mye mer enn kulen på magen så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om det. Helt ærlig så er jeg superfornøyd med at jeg har stor mage, pessimisten meg trodde jeg kom til å bli rund som en kule hele meg når jeg ble gravid, men bare en kule på midten er jo ikke så verst
solia Skrevet 19. oktober 2007 #12 Skrevet 19. oktober 2007 Min jordmor sier at det er helt normalt å ligge over streken. De fleste norske kvinner i dag gjør visst det. Hun sier at skjemaet er gammelt og at det skal oppdateres med et nytt som er mer i tråd med virkeligheten.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #13 Skrevet 19. oktober 2007 ååå.. så heldig dere høye jenter er, som har slike høye menn.. hehe er 178 høy jeg og ligger helt ytterst på det grønne feltet. har ikke noe serlig til mage nei. ser passelig småfeit ut. hehe
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #14 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har lagt godt over streken hele tiden, men jordmor sier dette mest sannsynlig er pga jeg hadde en liten mage fra før av:)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #15 Skrevet 19. oktober 2007 En liten mage fra før, det vil si jeg hadde mage!! Var ikke flat!! og magen har under svangerskapet vokst sakte!! Jeg er 28 + 3
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #16 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er 37+5 og har ligget over det grønne feltet nesten hele tiden. På 37 var målet nå 39cm. Det blir ks neste uke og legen regner med at gutten er 4500+, kanskje opp mot 5000 gr. :-) Dette blir da før termin. Stort barn og mye fostervann. Første barn var 4030 gr på termin, da lå jeg også over det grønne feltet. Min gynekolog sier at store barn trenger ikke være noe vanskligere å føde vaginalt. Dette da de som er store også er sterkere og "hjelper" nesten til med fødselen selv. Små barn kan være slappere og dermed mer "passiv". Jeg er 165 cm høy, så magen er stor og jeg får masse komentarer....
vero:o) Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #17 Skrevet 19. oktober 2007 hm..oki går bare til lege selv...å de har jo som regel ikke så mye utdypende å si om noe hehe....jaja vi får vente og se da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå