Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 min eks betaler i dag 2250,- i mnd for våre 2 gutter på 6 og 8 år...han tener ca 370 000,- viss ikke mer....Vi MÅ ha det privat sier han så...håper på andre svar enn prøv kalkulatoren til nav!!! hvor mye får dere jenter?????
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 please noen???????????? Trenger ærlige svar her :-(
januarbaby:-) høygravid Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg synes det hørtes lite ut...skjekk det opp med nav. Hvorfor må han ha det i en privat avtale. Synes det hørtes litt egoistisk ut..med den lønna han har. Synes det var et lite beløp. Søstra mi for mer en det hos sin eks og de har bare et barn. De har en privat avtale. MEn jeg synes din avtale hørtes litt rimelig ut for hans del....er da min mening. Har ingen erfaring selv.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 hva rekker 2250 kr på imnd til to gutter i den alderen...2250 er lite
Misses*fødeklar* Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Mener det er slik at man kan be nav om å regne ut bidragsbeløpet. Men dere må da betale (tror det er 600 kr eller noe, hver av dere) Men da får man jo regnet ut nøyaktig hva man skal ha. Synes også det høres litt i minste laget ut. Men det kommer an på hva du tjener selv. Slik jeg har forstått det ønsker nav at man skal komme fram til en privat avtale. Tidligere mener jeg at bidraget alltid ble fastsatt av nav, man måtte ikke betale noe. Det er ikke sant at dere MÅ ha en privat avtale!
yvve73 Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg får ikke noe bidrag selv, men ble ikke reglene gjort om, slik at den inntekten pappaen( i dette tilfellet) har ikke har noe å si for bidraget? Var det ikke slik at faktiske kostnader ved det å ha barn skulle være grunnlaget? I så fall burde det være lettere å sammenligne med andre som f.eks bor i samme området osv. Mulig jeg er helt på bærtur her altså, siden jeg ikke er i denne situasjonen selv.
Kjukka Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Slikt blir vel regnet ut i fra hvor mye dere begge to tjener, og hvor mye samvær dere har med ungene...
Kvitrebekk Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Synes dette høres lite ut. Forskuddsbetaling av barnebidrag fra NAV er 1270,- og dette er jo egentlig et minstebidrag. Tror nok det er han som skor seg på at dere har en privat avtale. Tror dere vil komme bedre ut av det med å ha en offentlig vurdert avtale.
Phantom´ Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Kommer jo helt an på hvor mye hver av dere har barna det.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 Tror vi her i huset har fått 1500 per snute, pappa og mamma har ordnet det privat da. Pappa betaler 1500 til mamma i månden for yngste søstern, da vi andre har bikket 18 og vel så det:) Jeg venter en baby nu og jeg skal først og fremst prøve å ordne farsbidrag privat, for barnefars del. Regner med han kommer til å hjelpe litt mer om jeg spesifikk ber om det. Er ikke pengene jeg er ute etter, som mødre får vi nok til å klare oss på egen inntekt. Går man gjennom starten og krever bidrag så går halvparten til staten, om pappa nu skal betale gjennom staten hadde han måtte betale 3000. Men er IKKE alle som klarer følge opp private avtaler og da MÅ man gå gjennom staten, så enkelt er det. Men ja 2250 på 2 barn hørtes litt lite ut ja, men veit ikke hva du har krav på. Men vil tippe 1500 til kanskje? Når jeg var på Nav kontoret og skulle regne ut så satt hu 350 000 som års inntekt og regna da at barnefar måtte betale 2000 privat. Om man da har to barn, så blir det vel doblet?
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 19. oktober 2007 #11 Skrevet 19. oktober 2007 jeg får 1270 kr for min gutt på 4 år. det er minste bidraget fra nav.. det er nav som betaler bidraget. det har de gjort i alle år. (har alltid vært alenemor og barnefar har 0 samvær/kontakt med gutten.)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #12 Skrevet 19. oktober 2007 hehe prøvde å hinte til han at han måtte betale litt meir i bidrag nå i sted...kansje 3000,- i mnd....Men da ble han RASENDE!!!! skrek at jeg prøvde å ødelegge livet hans og drive han til konkurs!!! At han bet ikke en krone mer for da måtte han selge huset osv....:-( Blir så lei meg!!! Han kommer med trusler om det meste dersom jeg gjør dette! Sier at om eg har lite peng får jeg selge bilen til min nye kjæreste....huff
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 19. oktober 2007 #13 Skrevet 19. oktober 2007 kan jo oxo legge til at vi betaler 1720 kr i mnd for stesønnen min på 4 år. han har vi 10-13 netter i mnd altså mellom 40 og 50 % av tiden... har en inntekt på310.000
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #14 Skrevet 19. oktober 2007 Min eks. har rundt 400.000,- han betaler 4800 for våre gutter på 8 og 9. Det er privat og etter nav sin kalkulator. Kommer sikkert ann på hvor mye du tjener og hvor mye han har barna. Men syntes det var lite jeg da.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #15 Skrevet 19. oktober 2007 får 1900 får jenta mi på 5år jeg ....vi har privat avtale...han har hun en-to helger i mnd...
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #16 Skrevet 19. oktober 2007 HI her. jeg har bare overgangsstønad jeg da....og han jobber på båt og er borte en mnd og hjemme en mnd...Når han er hjemme har han de annen hver helg! Men nå (og siden juni) har han vert sykemelt pga psyken (siden jeg gikk fra han sier han) og da har han hatt de oftere da...men allikevel IKKE annenhver helg! Men som sagt: han KLIKKET! Ny mld på min tlf: bare tenk på deg selv du!du kommer til å angre på dette resten av ditt liv din ego!!!!!!
rosemor*endelig*mamma*igjen Skrevet 19. oktober 2007 #17 Skrevet 19. oktober 2007 Til anonym som syns 2250 er lite i mnd til to gutter. Det blir jo i prinsippet 4500 per barn 9000 for to barn i mnd hvis du tenker på utgiftene til dem. Det er jo ikke bidragsyter ( far i dette tilfellet) som skal betale hele summen det koster å ha barna " i drift" ( barnehage/ sfo, mat, klær osv). Meningen er jo at mamma og pappa skal dele på det, og da er bidraget bare halvparten av det det faktisk skal koste. Om dette er lite eller mye, vet jeg ikke, men det er iallfall sånn man må regne. Ellers må man jo regne på det i forhold til mammaens inntekt og pappaens samværsgrad ( anntall netter i mnd) og også om pappa har andre barn å forsørge.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #18 Skrevet 19. oktober 2007 Hei. Hvis han klikker, kan vel du også klikke. Finn ut på nav hvor mye han må betale, privat og ellers. Det blir helt sikkert mer. Så gir du han bare alternativet. Det er da hans barn det er snakk om, så han må da bidra litt.
*3 gutter i hus* Skrevet 19. oktober 2007 #19 Skrevet 19. oktober 2007 hm ja hadde det vert så enkelt! men nei da..det var en grunn til at vi skilte oss! han er ikke no snill og en utrolig egoist! Han skremmer meg bare til å få det som han vil!!!!!! Er SÅ lei av dette!!! *merk* han!!!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #20 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg hadde avtalt en time med NAV. Hørtes veldig lite ut å betale? Hvertfall siden han faktisk ikke har ungene mer enn 2 helger annenhver mnd? Synes også du skal ordne slik at farskapsbidraget går gjennom NAV Da kan han ikke lure deg...
*3 gutter i hus* Skrevet 19. oktober 2007 #21 Skrevet 19. oktober 2007 nei,men tror ikke han lurer meg...men han sier han ikke har råd til mer!! At jeg driver han til konkurs om jeg forlanger mer!! Men hvorfor skal jeg tenke på han?? Altså ikke sånn,men bør jeg ikke også kunne tenke på meg selv og våre barn nå da?? Alt skal skje på hans premisser pga at det var jeg som gikk fra han...:-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå