Gå til innhold

Drar dere på ferier med venner eller bare familien?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har litt diskusjon der. Mann vil gjerne dra med venner. Gjerne mange vennepar som også har barn.

Siden vi har mange små barn så går nesten hele dagene til å stelle og passe på de små barna. Så jeg vil hels dra bare oss når ungene er så små og krevende. Og heller ta en helgetur med venner, da uten barn.

Er jeg urimelig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er du ikke. Jeg reiste på ferie med familien når småen var 3mnd. Han gråt jo mye - og da ble det en del kommentarer som "han vekket meg i natt". Hadde slappet mye mer av om vi hadde reist alene.

Skrevet

Nei, du er ikke urimelig, skjønner godt at du syns det kan være stress...men hvis dere reiser et sted med familie/venner så er det jo lurt å ha egne leiligheter/rom (for eks når en reiser til syden) i stede for at alle skal bo sammen...da blir de jo nesten som om dere er alene - trenger jo ikke gjøre alt sammen heller;o)

Skrevet

Jeg liker aa bare vaere oss naar vi er paa ferie. Er saa mange aa ta hensyn til hvis man er flere familier og spesielt hvis alle har barn som sover paa dagtid.

Pluss at jeg foeler at vi faar mer igjen for ferien da, mer kvalitetstid paa oss.

Er man mange blir det fort til at man deler seg ofte, damene paa shopping, men paa golf, menn ut en kveld, damer ut en kveld osv.

Saa jeg ville valgt din maate, men vet at ikke alle er enig da.

Litt avhengig av type ferie ogsaa da , vi camper gjerne en uke om sommeren ( eller er i hytte paa campingplass ) og syns da det er kos med venner,soesken med barn. Men da er vi jo der hele tiden uansett :)

Skrevet

Vi har foreløpig bare reist sammen med familie, men det er da folk i samme livssituasjon som oss (dvs med små barn) og i noenlunde samme alder. Var kjempekjekt å dra sammen med noen. Har store planer om å dra på ferie sammen med gode venner som har barn i samme alder som våre, håper vi får det til i nær framtid.

Har også planer om å dra på helgetur sammen med venner uten barna, blir nok gøy!!!!!!! :o)

Skrevet

Tro det eller ei, men vi har aldri vært på ferie alene før nå i sommer, og vi har tre barn i alderen 11-2! Før ferien i sommer var jeg møkk lei av å dra sammen med andre, og sa klart i fra om at i sommer skal vi dra ALENE! Bare vi som familie, ingen andre å ta hensyn til....og vet du hva...det er den beste ferien vi har hatt noen gang! Ungene syntes det var så deilig å kunne får gjort noe bare sammen med oss, og vi syntes det var deilig å kunne gjøre ting som vi hadde lyst til og som vi kunne ta på sparket!

Gjør det dere føler for...synes du det blir for slitsom så dra alene. Ferie sammen med venner kan en ta senere!

Skrevet

Ja for som noen over nevner, så har det en tendens til at det blir lite tid til ungene, seine kvelder og mye stress. Og mannen min er av den rastløse typen som hels vil være med på alt. Så da blir det til at jeg må si nei og sette grenser hele ferien fordi jeg ikke orker å ta med meg tre små unger 3 forskjelleige steder på en dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...