Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er gravid, og det er ikke planlagt. Går bachelor studie på 1 året, og blir vel å føde i sommer en gang. Hvordan har dere gjort det når dere er blitt gravid mens dere studerer? Er bare litt nysgerrig for har ikke nått å tenke gjennom hvordan jeg skal gjøre det pga at det kom overraskende på meg.. Og synes dere jeg er for ung? fyller snart 22...
mamman te Vetle og Alma Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 ung nei! jeg søkte som vanlig om lån og stipend. Så gikk jeg inn på lånekassen sine sider og printet ut et fødselsstipend skjema. La da med kopi av fødselsattesten. Jeg fikk ikke på sommeren da, men regner med det går ut på det samme:) Om du lurer på noe ring lånekassen å hør. Men de er skikkelig trege å ta tlf! Et tips er å ringe kl ni da de åpner. Da havner du fremst i køen:)
Twins i magen <3 Skrevet 5. november 2007 #3 Skrevet 5. november 2007 Hei! Fikk barn ved slutten av 2. studieår jeg (3-årig bachelor), og har nå permisjon i et år. Søkte om vanlig stipend og lån og la ved fødselsstipendblankett. Fine greier ja Det er ganske gunstig å få barn på sommeren da man slipper å bryte midt i studieåret, så nå skal jeg begynne på siste året etter sommerferien neste år. Da er småtten over 1 år og skal i barnehagen. Synes ikke du er for ung, jeg. Lykke til
Ella29 Skrevet 6. november 2007 #4 Skrevet 6. november 2007 Jeg fikk barn i mai og mister støtten nå 15.januar. Syns det er helt tåpelig... da må jeg ut i jobb for det er ingen støtte frem til skolestart igjen. Ikke har jeg mulighet og jobbe ved siden av studiene senere for da vil jeg heller hjem til sønnen min og må hente han i barnehage siden samboer jobber mye kveld. Så vurderer sterkt og melde meg av 3 året, har rett og slett ikke råd å leve så fattig med en liten gutt som vil trenge mer og mer. Hater lånekassen... de legger ingenting til rette...
Ella29 Skrevet 6. november 2007 #5 Skrevet 6. november 2007 Syns også det er veldig tidlig å måtte sende han i barnehagen når han bare er 8 mnd. Må begynne jobbe fra 1.januar. Hvis jeg får barnehageplass da... hvis ikke får jeg ingenting... kontantstøtte er jo ikke før fra 1 år, men det er heller ingenting å leve for. Så får jeg ikke BHplass sliter jeg......
linepetrine Skrevet 28. desember 2007 #6 Skrevet 28. desember 2007 Dette kommer til å gå veldig bra! Du er absolutt ikke for ung! Både jeg om mannen min er studenter. Passer perfekt, fordi du kan styre din egen hverdag. Dessuten er det en karrierefordel å ha slått seg til ro. Lykke til! Gled deg
Andes Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Mine erfaringer når det gjelder å få barn i studietiden, er bare gode. Jeg er også student ved universitetet. Jeg fikk sønnen min på sommeren, tok eksamner på våren mens jeg var høygravid, så et halvt års permisjon og så begynte jeg med ett fag på våren som jeg leste hjemme. Nå går sønnen min på 1 1/2 år i barnehagen, jeg studerer fulltid og vi nyter godt av at jeg har fleksible dager og lange ferier. I ti måneder etter fødsel kan du få fødselsstipend fra lånekassen. Det kan du lese mer om her: http://www.lanekassen.no/templates/Page____3015.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå