Mammahjertet Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er så lei!!! Har holdt på sånn siden uke seks og er nå snart i uke 14, føler faktisk at det blir værre og værre..... De første ukene var jeg mest kvalm og kastet ikke opp hver dag, nå er det hver morgen og gjerne en eller to ganger til om dagen. Var sånn sist også da til og med uke 17. Skjønner ikke hvordan jeg skal overleve hvis det varer en mnd til jeg er såååå lei, og med en toåring rundt bena i tillegg og tusen ting jeg burde gjøre..... Føler meg fryktelig sytete nå, men idag er det ekstra ille og jeg er så sinnsykt lei.... Måtte bare får det ut. Hadde jeg enda visst hvor lenge det skal holde på....
HeidiMamma Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Huff, kjære deg det der hørtes ikke bra ut. Jeg har vært likedan som deg, oppkast og kvalme i 6 uker nå. Jeg gikk til legen, har prøvd både Phenergan og Afipran som jeg bruker nå (kvalmestillende tabletter). Du må få hjelp hvis du er så dårlig hver dag, og hvis du ikke holder på noe må du legges inn for å få intravenøs næring. God bedring, håper det ikke tar så lang tid før det går over nå... Mange klemmer:)
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Kaster sjelden opp nå heldigvis, men kvalmen har kommet tilbake hos meg! Ble kvitt den ca i uke 12, og nå i uke 16 har jeg vært veeeldig kvalm igjen. Kjennes som jeg skal spy noen ganger, men ofte blir det til at jeg går med den uggne følelsen hele dagen. Sist gang kastet jeg opp til jeg var langt ut i 5. måned. Men svangerskap er jo så forskjellige, så det er umulig å vite når det vil gi seg helt. Noen blir ferdig med det i 2. tri, mens andre kanskje har det hele tiden. Vi får satse på at du slipper unna den verste kvalmen snart! Det er grusomt å gå sånn når man er sliten og lei og attpåtil må være oppegående for de barna man har :-s
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Melder meg på dinne. Er i dag 23+5 og er kvalm enda. Spyr ikkje så mykje som før, men et par ganga om dagen blir det ja. Begynnte i veke 5, 10-15 gangar om dagen, så no er eg lei... Men det har no gitt seg litt da. Med første mann spydde eg til kvelden før han va født (v 37), men da slapp eg denne kvalma å so var det berre en eller to gangar om dagen. Trudde at sia eg var så mykje dårlig denne gangen at kanskje det var ei jente, men va nok en gut til ja.
Mininni Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Akkurat som hos Bambii trodde jeg at jeg var kvitt kvalmen i uke 12, men den har kommet tilbake. Nå tror jeg at jeg har vært litt annen (influensa)syk oppå det igjen som antakelig har gjort at det kjennes verre ut, men i går kastet jeg skikkelig opp for annen gang i hele svangerkapet (ellers har jeg bare brekt meg). Går med uggen følelse hele dagen jeg også. Æsj. Det hadde vært deilig å bli bedre snart!
Phantom´ Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Kvamen slapp plutselig når jeg var 14+5. Vips så ble livet sååå mye bedre....
*Mamma-i-Mars* Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg er og så dritt hakke lei...er 19+1 å er kvalm å spyr... det verste er at sjefen min ikke helt tror på meg at jeg er så kvalm... somme dager er jeg fin å somme dager helt jævlig (unnskyld utrykket) men vet ikke når på døgnet jeg får det helder har aktiv sjukmelding,men sjefen synes ikke det er så greitt med det så neste veke luerre jeg på å få full sjukmelding siden det er sånn ett problem! håper det går over snart.... er jo noe godt som kommer ut av det heldigvis =)
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg var ikke kvalm før andre tri! Men så kom det... Jordmor sa at noen reagerer veldig på hormonene som setter inn i andre tri.. Håper dere alle føler dere bedre snart! Kvalme og oppkast er noe dritt!! Vi gjør det jo for en god sak da i det minste! vi angrer sikkert ikke når det er over!! Lykke til alle sammen!!
Cindy_jah Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Heisann! Jeg vet nøyaktig hvordan du har det.. jeg er i uke 20 + 0 idag, og sliter ennå med diagnosen hyperemesis gravidarum. Jeg begynte i uke 4, havna på sykehus i uke 6, og var inn og ut av sykehus helt tom. uke 17! Fom. uke 12 - uke 17 lå jeg konstant på sykehus..uten å være hjemme. Var rett og slett innlag i 1 1/2 mnd! Dritkjedelig! Nå er jeg uke 20 somsagt, og jeg sliter ennå endel, men jeg har vært hjemme i en 3 ukers tid nå, og klarer å styre dette selv nå. Men jeg har ikke vært på jobb siden 5. juli. Det går bare ikke. Kan ha en uke med masse matlyst og bare oppkast/brekninger på morgenen, og greier å holde på det jeg spiser, også plutselig uka etter så kaster jeg opp alt i 5 dager. Men det som er dt fine med det hele, er jo at jeg slipper sykehuset, og at det kommer noe godt ut av dette!! Var på UL igår, alt så flott ut og jeg får ei lita jente :-D Og bare siden du hadde en liten 2. åring i tillegg, kan jeg nevne jeg er alene og har vært alene hele svangerskapet. Og blir alenemor, men GUD som jeg gleder meg :-D Ble langt dette, men håper du ble litt oppmuntra :-) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå