Gå til innhold

Rutiner på 3mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det for tidlig med rutiner når babyen er bare 3mnd? Da tenker jeg på sovetider om dagtid og legging om kvelden..

Hun har vært så utrolig sutrete i det siste.. så nå har jeg tenkt å begynne med faste leggerutiner..

La henne 19 i gårkvell.. og da såv hun til 2 i natt og fikk mat.. og til 7 i mårrest å fikk mat..Også sto vi opp kl 9..:) Så nå har hun vært oppe i to timer..og begynte å bli veldig sutrete nå..så jeg la henne.. og hun sovnet med en gang i senga:) Før har jeg brukt å fær ut med henne i denne tida, og da har hun sov, våknet, såv, våknet hele tida.. kanskje dærfor hun blir sutrete..

Så idag skal jeg holde meg inne og legge rutiner..hehe:)

Hvordan gjør dere det? Artig å høre hvordan andre gjør det..

Har dere spiserutiner og eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg begynte å ha rutiner på jentå mi når hu va 2mnd,nå er hun 3.mnd. På dagtid sover hu når hun vil, me ser på hu når hun er trøtt, så da legge vi hu i vogna si. Kvar kveld legger vi hu mellom kl 18.30 og 19.30 då er hun sur og trøtt, da gir vi hun mat inne på soverommet og legger hun etter på, me må inn å gi hun tutten noen ganger før hun sovner, men da sover hun som regel til kl 5, da får hun mat og sover igjen til kl 8 :) Hu har fått eget rom,og jeg føler hun sover bedre der,da våkner hu ikke når me går å legge oss seinare.

Skrevet

Har også vurdert det med eget rom.. Hører du når hun våkner da eller må du ha babycaller på?

Og hvor lenge sover hun sammenhengende på dagtid sånn ca?

Skrevet

Eg har babycall på, men me har soverom rett ved siden av hu så me hører lyder fra hu uten babycall og, men føler det er lettere å våkne av hun dersom jeg har babycall med meg.

Du må bare prøva deg fram med eget rom, plutselig like babyen din det godt, eller så går det ikke ennå, men det er jo ikke verre enn å prøva !!og flytta han/hun tilbake igjen dersom det ikke går! Men jeg har vore bevist på at alt ska skje på soverommet etter leggetid, dersom hun vil ha mat om natta så får hun det på soverommet sitt, eg skifter også bleia på soverommet. Det fungerer bra då vet hun at det er fremdeles natt og legger seg fint til å sove igjen etter hun har fått mat på natta.

På dagtid sover hun vell kanskje sammenhengenede 1time, så i løp av dagen sover hun kanskje 3 timer tilsammen. Men dersom me kjører bil eller triller tur i vogna, så sover hun kanskje litt lenger.

Skrevet

Ok:) Jeg har soverommet litt lengre unna.. så må nok ha babycaller på ja:) Er jo bare å ha de på lading hele tia..

Nårti har hun siste lur før du legger henne før kvelden da?

mi sov fra 17-18 i går.. men la seg fint kl 19 for kvelden:)

Ammer du?

Skrevet

Hu har kanskje siste lur fra kl 16-17. men d hende av og t at hu sove og våkne kl 19, men da er hun klar for mat å sengå uansett så det har ikkje vore nåke problem. Eg måtte desverre slutta å amma pga problemer, så eg gir hu flaskemelk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...