Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg fikk epidural forrige svangerskap... Legen som satte den, hadde så vidt kommet borti en nerve som styrer urinblæren. Det endte med at jeg ble lammet i urinblærer i 3 uker og måtte gå med pose... Når jeg tenker tilbake så kunne jeg klart meg videre uten bedøvelse, men hadde hørt så mye positivt om epi. så tenke hvorfor ha det vondere enn jeg må... Skal denne gangen prøve å holde ut uten epi og heller prøve andre metoder. lykke til alle sammen )
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 ja, og så kan det være den bare fungerer på 'en side.. sverger til mest mulig "naturlig" fødsel! (lystgass er ok da)
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 skal også forsøke å holde meg unna! hører om lengre fødsler, rier og pressrier blir borte, epeduralen lekker og gir sinnsyk hodepine! dessuten må man ofte få drypp for å få fart på riene, og da må babyen overvåkes med ctg..
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg ble mere eller midre "tvunget" til å ta epi. når jeg fødte. JM maste på meg i 3 timer. Tilslutt sa jeg ja. Epi. ble satt feil og hadde null virkning. Fikk akutt krampe i lysken og riene kom uten pause men uten virkning. Stoppet på 9,5 cm. Fikk ikke lov til å trykke. Hadde pressrier i 5 timer. Endte med vakuum. Har fortsatt problemer med det høyre låret...... snart 2 år siden
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Enig i at vi ikke skal overskryte epiduralen, ja. Jeg fikk også det sist, og var i "himmelen" helt til jeg skulle begynne å presse.... Da var jeg helt lam, og presset kun på kommando uten å vite om jeg gjorde det riktig. Trykketiden varte i nesten to timer, så det gikk flere uker før jeg kun sitte normalt etterpå. Pass uansett på at dosen står i forhold til størrelse på deg selv. Epiduralen kan rett og slett virke for godt. Lykke til!
Neetamor-mednyspire Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 jeg hadde epidural denne gangen- å får meg var dette himmelen.. tok toppen av riene- men kjente at det var noe som skjedde! sitter igjen med en utrolig god fødselsopplevelse! så er ikke for alle at den virker for godt eller ikke virker i det hele tatt! jeg er iallefall veldig fornøyd og angrer ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå