bomper`n Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 er i en litt slitsom periode nå og lurer på om noen har erfaringer eller tips de vil dele med meg! har en sønn på 2,5 år. han legger seg ca halv åtte, men sovner skjelden før ni-ti tiden. ikke det at det egentlig gjør noe, han ligger jo bare og synger og prater med seg selv, men jeg tenker at det er jo litt sein for en så liten. har prøvd at han ikke sover om dagen, men da sovnerhan tilslutt der han sitter;) Han sover ca 2 timer om dagen. har prøvd ig la han sove i bare en time, men det er umulig og få liv i han og han er sur og gråter i sikkert en time etterpå, veldig trøtt og sliten. det virker som han trenger denne søvnen på dagen også... noen tips!!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Dette med å kutte dagsøvnen går ikke av seg selv. Det er en stor omstilling. Min gutt sovnet ved middagsbordet den første uken, var så trøtt og sur. Ikke sov han bedre om natten heller. Men det var bare den første uken så gikk det seg til. Vi måtte kutte dagsøvnen fordi nattesøvnen ble bare dårligere. Innsøvningen kunne ta over 1time. Gutten min sover gjerne litt på dagen i helgene. Da er det så mye som skjer og han blir litt trøtt. Er også litt kjekt å være litt lengre oppe i helgene. Jeg ville ha kuttet dagsøvn helt - og holdt han aktiv på ettermiddagen. Vi var mye ute for å få inn en annen rytme. Hadde vi bare vært inne ville han nok sovnet der han sto. Han vil nok sovne lettere om kvelden og sove lenger om morgenen etter en stund.
bomper`n Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2007 dette høres fornuftig ut, det eneste "problemet" er at jeg går høygravid og venter en til om ei ukes tid. er alene med ungene til kvelden kommer og blir ikke så enkelt den første stunden og bare gå ut eller ha masse tid til og aktivisere den eldste! men det spørs om det er det som må til;) i helgene sover han skjelden om dagen, er ikke så sliten når han ikke har vært i park. og da ser jeg jo at han sovner fortete på kvelden...
Ametyst Skrevet 23. oktober 2007 #4 Skrevet 23. oktober 2007 Prøv å legge ham en halvtime før. Vår sønn på 2,5 år begynte å våkne i 6- tida og ikke 7 som vanlig. Jeg tenkte at vi kanskje måtte slutte med dagluren eller korte den inn. Så prøvde vi å legge ham 7 (sharp) igjen uten for mye dilling for det hadde begynt å dra ut mot halv åtte- åtte. Hos oss fungerte dette supert. Nå sover han 1,5-2 timer på dagen (til han våkner) og fra 19-7.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå