Helnøtt med spire:) Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 jobbe på sykehus slik en hjelpepleier jan? (for det er slik nå at det ikke heter hjelpepleier lenger eller? Og hva av oppgaver kan en hjelpepleier gjøre på sykehus? *nysgjerrig* prøver å tenke litt på hva jeg vil videre etterpå
Mille** Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Det vil jeg absolutt tro at de kan, ellers får sykehusene ett bemanningsproblem etter hvert. Oppgaver på et sykehus for en hjelpepleier er stell, matservering, samle urinprøver, avføringsprøver, hjelpe sykepleier, fjerne venfloner, fjerne div intravenøse oppheng, skylle gjennom venfloner, prate med pasienter, observere og rapportere til sykepleier....hmmm...tenke, tenke...egentlig ganske variert. På noen plasser gjør hjelpepleiere mer enn på andre plasser igjen.
Helnøtt med spire:) Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2007 Takk for svar:) Da gleder jeg meg til å begynne på utdanningen på onsdag:D Er så spent!! hehe.. nei jeg barestørgleder meg!*smiler*
Mille** Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Spennende, du får ha lykke til. Jeg skal visstnok være sensor på praktisk prøve på helsefagarbeider-utdanningen i 2010. Blir nok artig det. )
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #5 Skrevet 19. oktober 2007 Slenger meg på det JoSoMamsen sier Lykke til
Helnøtt med spire:) Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 19. oktober 2007 Takk så masse!! Blir helt rørt her jeg hehe:) Du må ha lykke til som sensor da! blir nok spennende!
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Husk at du som helsefagarbeider kan jobbe med en del annet enn kun sykehus og sykehjem også, men det får du erfare i praksisen din. Noe kommer du til å få skikkelig sansen for, mens andre ting kommer du ikke til å like i det hele tatt Vi er forskjellige og godt er det!! ( Uten hjelpepleiere på sykehus hadde sykehusene stoppet opp! Så viktige er hjelpepleiere for oss!) Hm.. Det heter jo ikke det lenger... HELSEFAGARBEIDER.. Ukjent. hihi
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Når du begynner, vil du ha et fag som heter "Prosjekt til fordypning" (hvis du går vanlig løp). I dette faget, skal du kunne fordype deg i mål fra høyere nivå, altså vg3. I dette faget er det mange skoler som legger inn praksis, men det er helt opp til skolene. Husk at når (hvis) du er ute i praksis, så legger du grunnlaget for lærlingesøknaden din. Praksissteder kan velge hvem de vil ha som lærlinger, akkuratt som du kan velge hvilken lærlingebedrift du ønsker å jobbe i av de du får tilbud. Så det er veldig viktig at du legger vekt på oppgaver du både utfører i praksis og i teori, slik at du kan legge de i permen din, som etter hvert blir nesten som din "cv". Jobb godt med din egen læreplan, slik at du har gode dokumentasjoner på hva du har utført og kan etter skoletiden. Lykke til, du tar til på et spennende yrke :-)
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 DE kan det, en del av praksisen blir jo på sykehus.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå