Gå til innhold

Dåp! Trenger litt råd...

Anbefalte innlegg

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Lillebror skal jo døpes, og vi må ha det en helg snuppa er her hos oss. Så vi hadde valget mellom 2 helger i desember, eller 2 i januar.

Kirken hadde ikke ledig før 1 juledag, men da er vi på vestlandet.

Så da måtte det bli i januar en gang, men listene der er jo ikke satt opp enda.

Så sier dama i andre enden at vi kan ha dåp 18 november... det er jo bare 1 mnd til!!!

Men hvor i alle dager skaffer man lokale på 1 mnd?? Jeg hadde tenkt og ta det hos min bestmor, men så har de funnet ut at de skal pusse opp da...

What to to?

Dåp om 1 mnd, eller i jan/februar?

Skal legges til at lillebror er litt av en plugg, så er jo ikke sikkert kjolen passer da engang :S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det for mange gjester til å ha det hjemme?

Jeg hadde tatt det om 1 mnd jeg....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

ja, vi har ikke plass til og ha det her hjemme hos oss....

Skrevet

Ha det om en mnd, kan ikke tenke meg at det skal være sååå vanskelig å finne et lokale. Vi har døpt begge barna våre tidlig, dvs nr 1 før hun var 3 mnd og nr 2 før hun var 2 mnd, syns det var supert.

Lykke til med planleggingen! :o)

P.S Hvordan går det med lillebror forresten?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Hoho! En del av meg har lyst og ha det om en mnd, men kjenner jeg blir stressa bare av og tenke på det!!!! OG vi er skikkelig blakke for en gangs skyld, og helga før skal vi til tr.heim...hagg hagg. Prøver og få tak i bestemor, men ho sover vel bort pansjonisttida si... Om vi kan ha det der, og jeg kan overtale en nevrotisk gammel(66) dame til og ha det der, så tar vi det om en mnd, ja... ja...gjør jeg? åååå, adrenalina!!!

Lillebror har det greit. Forstatt litt snørrete, men han puster fint :)

Skrevet

Tror ikke det er vanskelig å skaffe lokale til den datoen. Det er jo lenge før julebordsesongen, og på en søndag. Hadde nok tatt det med en gang:) Hvor bor du da? Kanskje noen har tips?

Skrevet

Ville tatt det 18. nov. Det er jo ikke høysesong for bryllup ol så da er det vel lettere å få tak i lokale på kort varsel?

Ingen andre i familien som kan ha det?

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Bestemor er satt på saken! Får vi det lokale vi hadde lyst på den datoen, så blir det om 1 mnd... pjuh, nå ble jeg stressa...

Skrevet

Det går så fint, atte;o) Vi skal ha dåp 4. november og det eneste jeg har gjort er å kjøpe servietter og noen lys og pynt;o) Må vel få fingen ut og lage bordkort, bestille kake og koldtbord og finne klær til både storebror og meg selv + rense dåpskjolem og dressen til samboer...Lykke til og kos deg med forberedelsene:o)

Skrevet

Veit du om lokaler eller skal jeg ramse opp noen for deg??

Skrevet

Lokale burde ikke være veldig vanskelig om dere ikke er veldig kravstore til hvordan og hva det skal være.

Bedehus blir ofte leid ut for en billig penge, og ikke veldig ofte i bruk. Menighetshus blir leid ut.

Mange idrettsforeninger har lokaler og leier ut.

Jeg hadde tatt 18nov.

Det er jo ikke sikkert det er noe lett å få tak i lokale i januar heller. Da er det jo juletreefester og slikt. Rundt her er det hvertfall mye som skjer den mnd.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Lokalet er fikset!! :) WUHU! :)

SaDa, jeg skal ikke ha det her,men du hadde nok vært til stor hjelp om jeg skulle det ;o)

pust. pes... finne innbydelser.... noen tips?? lettest og kjøpe i bokhandelen og skrive selv kanskje?

Skrevet

Sikkert ikke umulig å få lokaler på en søndag:0) Ville gått for 18. november.

Jeg hadde også en mnd. på meg men det gikk fin fint, dåpen er nå tilsøndag og jeg tror jeg har kontroll på alt:0)

Lykke til med planlegging:0)

Skrevet

Jeg kjøpte ferdige på bokhandelen.

Enkelt og greit:)

Skrevet

Så flott at det fikset seg...Jeg laget innbydelser selv, kjempe lett og rask. Men om du skal lage de trenger du farge printer

Skrevet

Godt det ordna seg for deg med lokale. Dette går så fint at det :-))

Mange fine og nyttige tips på www.daapssiden.no

Skrevet

opps, glemte og si masse lykke til :-))

Gjest Sekretøsa
Skrevet

jeg er imponert over meg selv!

Har fiksa dåp, lokale, faddere og kake på 1 time! HAHA :) Im goooood ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...