=Mina min og mej= Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 veit ikke helt hva jeg kan skrive.. lyst til å finne et tema og skrive utifra.. Er særemne i norsk jah.. Ikke forfatterstudie eller periodestudie.. noen som kan hjelpe med litt ideer? på forhånd takk takk:)
mamman te Vetle og Alma Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 kan du skrive om hva du vil? et svangerskap:)
katty Skrevet 19. oktober 2007 #3 Skrevet 19. oktober 2007 Vin. Altså et vindistrikt som f.eks Chablis..
År og dag Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Du kan skrive om morsrollen før og nå, hvordan den har endret seg. Intervju mødre i alle aldre. Eller farsrollen. Eller om barneoppdragelse.
=Mina min og mej= Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2007 Er særemne i norsk, så jeg må ha minst tre bøker av norske/nordiske forfattere som hovedstoff, i tillegg kan jeg ha med sekundær litteratur.. svangerskap.. hmm.. blir litt mye kanskje..? eller jeg som tenker rart?
meg & to små vampyrer Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Vi måtte velge et tema som man kunne finne flere bøker under og som var egnet til litt debatt. Barnetid/ungdomstid i litteratur Sosial ulikhet Husker desverre ikke mer. Er så lenge siden. he he
År og dag Skrevet 19. oktober 2007 #7 Skrevet 19. oktober 2007 Huff, hadde glemt hva særemne i norsk dreide seg om. Men nå husker jeg at jeg sammenlignet kvinneskikkelsene i 3 bøker som alle beskrev kvinner rundt 1900. Leste Dinas bok, Alberte og Jakob (grusomt traurig) og ei som jeg ikke husker (Uten en tråd???). Det var nok norskæreren som anbefalte bøkene. Men fikk 6 da. He, he.
Himmel og hav Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Hva med: - skiftende kvinnesyn gjennom tidene - romaner fra ditt distrikt eller et annet geografisk område - kriminalromaner med fokus på f. eks mannlige "helter" (Varg Veum, Harry Hole osv) - barnebøker
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Barn, sorg og barnebøker? Hva med å ta for det Farvel Rune, Farvel herr muffin og en annen bok om barns sorg? Kan jo til og med lese bøken for noen barn og høre hvordan de opplever bøkene?
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #10 Skrevet 19. oktober 2007 barnebøker fra to forskjellige tidsepoker
___ Skrevet 19. oktober 2007 #11 Skrevet 19. oktober 2007 Hvordan det er å være alene med barn, før og nå? Synet på barnearbeid gjennom tidene? Drømmen om olympiske leker? Hamsund? Forbudte bøker? Bøker fra dit lokalmiljø? Dommedagsprofetier? Sossialismens utvikkling? Klimakrisen? Har du noen interesser eller ting du brenner for? Da kan det være greit å ta utgangspunkt i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå