Gå til innhold

Noen som har forslag til SÆREMNE?

Anbefalte innlegg

Skrevet

veit ikke helt hva jeg kan skrive.. lyst til å finne et tema og skrive utifra.. Er særemne i norsk jah.. Ikke forfatterstudie eller periodestudie..

noen som kan hjelpe med litt ideer?

på forhånd takk takk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan du skrive om hva du vil?

et svangerskap:)

Skrevet

Vin. Altså et vindistrikt som f.eks Chablis..

Skrevet

Du kan skrive om morsrollen før og nå, hvordan den har endret seg. Intervju mødre i alle aldre. Eller farsrollen. Eller om barneoppdragelse.

Skrevet

Er særemne i norsk, så jeg må ha minst tre bøker av norske/nordiske forfattere som hovedstoff, i tillegg kan jeg ha med sekundær litteratur..

svangerskap.. hmm.. blir litt mye kanskje..? eller jeg som tenker rart?

Skrevet

Vi måtte velge et tema som man kunne finne flere bøker under og som var egnet til litt debatt.

Barnetid/ungdomstid i litteratur

Sosial ulikhet

Husker desverre ikke mer. Er så lenge siden. he he

Skrevet

Huff, hadde glemt hva særemne i norsk dreide seg om. Men nå husker jeg at jeg sammenlignet kvinneskikkelsene i 3 bøker som alle beskrev kvinner rundt 1900. Leste Dinas bok, Alberte og Jakob (grusomt traurig) og ei som jeg ikke husker (Uten en tråd???). Det var nok norskæreren som anbefalte bøkene. Men fikk 6 da. He, he.

Skrevet

Hva med:

- skiftende kvinnesyn gjennom tidene

- romaner fra ditt distrikt eller et annet geografisk område

- kriminalromaner med fokus på f. eks mannlige "helter" (Varg Veum, Harry Hole osv)

- barnebøker

Skrevet

Barn, sorg og barnebøker? Hva med å ta for det Farvel Rune, Farvel herr muffin og en annen bok om barns sorg? Kan jo til og med lese bøken for noen barn og høre hvordan de opplever bøkene?

Skrevet

Hvordan det er å være alene med barn, før og nå?

Synet på barnearbeid gjennom tidene?

Drømmen om olympiske leker?

Hamsund?

Forbudte bøker?

Bøker fra dit lokalmiljø?

Dommedagsprofetier?

Sossialismens utvikkling?

Klimakrisen?

Har du noen interesser eller ting du brenner for? Da kan det være greit å ta utgangspunkt i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...