Gå til innhold

Forskjellsbehandlet av svigermor, er det greit?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og min svigerinne har to barn som er ganske jevne i alder. for en stund tilbake var vår svigermor på sydentur. når hun kom hjem hadde hun kjøpt med gave til min svigerinnes barn og ikke til mitt.

er det greit? jeg føler at det er veldig urettferdig!

når det skal sies, er ikke jeg og svigermor så veldig venner lenger, men det skal jo ikke gå utover sønnen min... eller hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ikke greit. Men til syvende og sist er det henne selv det går ut sover, som får et dårligere forhold til barnebarnet sitt.

Jeg hadde selv et sett besteforeldre som kunne finne på sånne ting, og det satt jammen i til de døde. Jeg fikk aldri det samme forholdet til dem (som bodde rett ved) som til min mormor som jeg så langt sjeldnere.

Jeg husker enda at kusina mi fikk bursdagsgave da hun ble 13 år - fordi det var et "rundt tall" mens jeg ikke fikk noe, selv om jeg ble 15 år. Jeg hadde heller ikke fått gave da jeg ble 13, for sånt husker man i den alderen....

Det er ikke gaven som er viktig, men tanken bak.

Jeg hadde tatt det opp med henne, for er det en ting som er sikkert, er det at barn fanger opp sånne ting, uansett alder nesten.

Skrevet

Det er ikke greit i det hele tatt!

Stakkars barnet ditt. Dere bør ta dette opp med henne.

Skrevet

Ikke greit i det hele tatt! Off, prøv å ta det opp med henne. Barnet dit skal få samme oppmerksomhet av farmoren som de andre spør du meg.

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hvis det skal være på den måten så skjønner jeg godt at du ikke er venner med svigermora di i utgangspunktet!

Skrevet

Det er IKKE greit og slik forskjellsbehandling må det bli slutt på.. ta det opp med svigermoren din..

Jeg har en farfar som har drevet mye med forskjellsbehandling mellom meg og mine 2 søskenbarn i alle år.. jeg var den som var "nederst" hvis en kan kalle det..de 2 andre var gull, iallefall kusinen min...

Unger merker slikt.. og det gjør vondt når folk en ser opp til og er glad i behandler en slikt..

Skrevet

Nei, det er ikke greit. Jeg forventer ikke helt lik behandling. Det blir jo ofte slik at den som er der mest får litt mer - men det er enkelt å kjøpe noe til begge barna etter ferie.

Kanskje når du ikke er sint så kan du nevne for henne at du håper at det at dere ikke er helt på nett ikke går ut over gutten deres?

Det materielle er jo det enkleste å ordne opp i, men er du og din svigermor uvenner vil det på sikt gå utover forholdet mellom din sønn og henne. Det blir jo alltid slik.

Skrevet

mannen min mener nemlig at det ikke var dårlig gjort av henne, fordi hun aldri treffer sønnen vår. svigerforeldrene mine har ikke vært å besøkt mini EN gang etter han ble født for snart 2 år siden.......... og da har jeg det inntrykket av at de heller ikke vil ha noe særlig kontakt med han.,.... og jeg mener det ikke er MIN oppgave å sørge for å ta med mini opp dem heller.

tror nok aldri jeg får tatt det opp med "kjerringa", for vi er nemlig ikke på talefot... og har ikke vært det no særlig siden mini bare var noen få mnd.

Skrevet

Tja, normalt sett bør nok en bestemor behandle barnebarna ganske likt, men om hun fant en ting som passet veldig godt til din svigerinnes barn synes jeg det er OK. Så lenge gaven ikke blir gitt forran øynene på den som ikke får synes jeg det er greit. Hvis det utvikkler seg slik at det bestandig er den ene som får og ikke den andre, da synes jeg det er noe å henge seg opp i. Om det er en enkelthendelse er det helt greit.

Min bestemor hadde over 20 barnebarn. Noen bodde i samme hus som henne, andre langt borte. Det var en selvfølge at de som bodde i samme hus fikk noe oftere enn de som bodde langt unna. Det var også en selvfølge at hun ikke trengte å handle inn til alle selv om hun kjøpte noe til en av oss.

Skrevet

Jeg syns ikke dette er greit! Selv om du og svigermoren din har et dårlig forhold skal ikke det gå utover deres barn! Dette er rett og slett barnslig gjort av svigermoren min (type slikt som svigermoren min kan finne på å gjøre)

Jeg vet hvordan det er å ha dårlig forhold til svigermoren sin... Men det skal ikke gå utover ungene!

Skrevet

Det er deg jeg ble sint på nå. Du er sur på svigermor fordi hun ikke gir gave til sønnen din. Du har et problem, du liker ikke svigermor, og mener det ikke er dit ansvar at de har kontakt, jo det er det. Du må bli voksen og ta litt iniativ selv til at farmor og farfar får ha kontakt med barnebarnet sitt. Det er ikke svigermor som er barnslig men du, det er jo ingen som vil besøke svigerdatteren sin når enn føler enn ikke er velkommen. Jeg hadde en farmor som ikke var noe grei mot meg og hakket på meg i alle år, det var feil. Jeg har en svigermor jeg ikke liker men jeg prøver virkelig å ta meg sammen fordi jeg er sammen med sønnen hennes og har født første barnebarnet hennes og venter nå nr 2. Det er mitt ansvar at besteforeldrene skal få ha kontakt med barnebarnet sitt. Og jeg vet med meg selv at jeg hadde ihvertfall ikke besøkt noen når jeg ikke er velkommen dit.

Ja det er dårlig gjort av svigermor og ikke gi noe til sønnen din. Men du straffer jo både farmor og barnebarn med å ikke være mer imøtekommende

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...