Helnøtt med spire:) Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Er 100% innstilt på dette! Skal ta opp helsefagarbeider på voksenopplæring å begynner om ei uke (skal gå hver onsdag). Skal ta opp studielån- koster 40 000 til sammen for å gå på kurset sijeg er for "ung" og ikke får det dekka. Får vel ca 3000 - 4000 i stipend i måneden (tror jeg at jeg regna ut) Og jobber deltid (etter jul blir det 50%) i klesbutikk. Jeg gleder meg såå masse til å begynne på skolen!! Har søkt om å åf slippe allmen faga ettersom jeg har fullført grunnkurs. Men er så redd at jeg tar meg vann over hodet. Har to små barn i tilegg, og en mann som jobber mer enn 100% (det vil si at han begynner å jobbe så mye i desember. Men klarer jeg dette da? Jeg vil!! Det er virkelig det som er mitt "kall" har hatt lyst snart i 4 år *sukk* Planen er videre å ta sykepleien når barna er en del år eldre (tenker 9 - 10 år) Men alikevel så er jeg redd for at jeg ikke skal klare det, men jeg vil det så sterkt. Men ja er redd:(
Junitulle06 m/ novemberspire Skrevet 19. oktober 2007 #2 Skrevet 19. oktober 2007 Hei, Tror du klarer dette fint dersom du er motivert nok! Det vil nok gå på bekostning av andre ting, se på tv, sosiale ting, og sikkert økonomien også, men det løser du sikkert dersom du virkelig vil dette? En venninne av meg er alene med et barn og tok et fulltidsstudie samtidig som hun jobbet 80 %. Hun hadde veldig lite fritid og leste til langt på natt, men likevel det gikk det greit mens det stod på. Lykke til med studiene!!
Helnøtt med spire:) Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 19. oktober 2007 Takk takk masse for det! Er kjempe motivert, så klar! Skulle helst begynt i går:) Men alikevel så er angsten der av en eller anne merkelig grunn. Kanskje for jeg måtte slutte av VK1 da eldste jenta var 2 mndr(hun fikk kolikk, så kunne ikke fullføre. Hadde 3 mndr igjen av skoleåret. Fikk lov å ha henne med, men når en baby gråter å gråter så funker det ikke:( Så kanskje derfor jeg er litt "redd". Men jeg skal klare det!! Bare må!!
minst Skrevet 19. oktober 2007 #4 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg tar studiekompetansen nå, 5 fag dette året. Har i tillegg 5 unger (+mannen;)) Synes det er kjempe gøy, deilig å bruke hue litt igjen. Jeg tror at du får det til så lenge du er så motivert. Det er det jeg er. Tidvis er jeg veldig trøtt og sliten, men er absolutt verdt det. Det er som hun over her sier at det går på bekostning av tv-titting og kanskje noe sosiale ting. Men man er jo sosial på skolen og. Jeg går forøvrig 4 kvelder fra 16.45 til 21.15
Helnøtt med spire:) Skrevet 19. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 19. oktober 2007 Åååå? såpass!? så flink du er! Slike som deg gir meg enda mer motivasjon kjenner jeg:) Jo dette skal jeg klare! M¨å få fullført drømmen min;)
Gjest Skrevet 19. oktober 2007 #6 Skrevet 19. oktober 2007 Det kommer til å gå bra om du virkelig vil dette og mannen din kan stå ekstra på. Har hatt 70% jobb og er heltidstudent på et krevende fag det siste året. Slitsomt, lite sosialt liv, to aktive barn osv. Men det er jo en kort periode av livet, og så er mannen min helt super og tar mye mer en sin del av husarbeid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå