Gå til innhold

Lei av å høre...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å være gravid er ikke noen sykdom...

Vi veit da det! Må da være lov å være sliten selv om vi ikke er syk? Forsøker å ikke klage, er på jobben, steller hjemmet, ordner for familien. Og hvis noen spør hvordan det går, sier jeg som sant er; det går bra, har litt vondt i bekkenet og er litt sliten. Men for all del, det går bra... Og da er standarsvaret; Det å være gravid er ikke noen sykdom, husk det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha..

Har hørt den jeg også - bl.a av svigermor som "gikk i fjøset helt til hun ble kjørt til fødehjemmet". Jeg jobber fullt og har vært borte fra jobben 1 dag ifb med graviditeten, så jeg kan ikke si jeg har vært så mye syk. Men jeg har vært plaget med kvalme, så når jeg fikk den slengt i trynet så jeg bare på henne og sa "Nei, det er det ikke - men det FØLES faen meg sånn når du henger over do og spyr". Hørte ikke noe mer om det :-D

Samboer'n er faktisk den som reagerer dersom noen sier noe tilsvarende, hehe

Skrevet

Det er greit at graviditet ikke er noe sykdom...

Men har mann konsnaterte plager i svangerskapet blir jo dette på en måte bivirkninger av en tillstand da??

Og da vil JEG kalle det en sykdom..

Eller så hadde man vel heller ikke blitt sykemeldt eller fått behandling??

Jeg hadde bekkenløsning sist, og denne gangen spyr jeg enda så JA jeg er syk..he he

Skrevet

Helt enig. Er så lei det. For å si det sånn så blir det ikke lettere å være sykmeldt når man hele tiden får høre det. For jeg er dessverre blant de som har vært en del sykmeldt i svangerskapet. Først pga ekstrem svangerskapskvalme og nå av div årsaker, bl.a. kraftig bilyd på hjertet som vi venter på å få utredet.

Da jeg ble gravid hadde jeg håpet å kunne være frisk og rask og jobbe frem til permisjon. Sånn ble ikke verden. Jeg synes det er en belastning å være sykemeldt nettopp fordi man blir så innprentet med at det ikke er noen sykdom, og "sånn er det å være gravid".

Skrevet

Og enda verre når man har venninner som jobber dag klveld og natt helt frem til perm. beg. og klatrer i fjellet og føder uten bedøvelse og får normalvektige barn..

Og de venninne som ikke har fått barn enda forguder disse og skal gjøre det akkurat sånn de også fordi svangerskap ikke er noe sykdom..

Piss meg i øra, og vent til dere er det...

Uansett om man er syk eller ikke så får man barn til verden og bare det er kjempe flott syntes jeg..

Som er gradert sykemeldt orker ikke gå til bilen uten og bli tungpusten bruker epidural og får barn på over 4kg..

hm så det så..he he

Skrevet

Det er ikke en sykdom og være gravis,det er følgene som kommer med som er sykdommen.

-Kvalme

-Hodepine

-bekkenet

-kynnere

-vondt i ryggen

-urinveis infeksjon

-osv osv osv osv.

Men det og ha den lille i magen er ingen sykdom dere!!??

Ikke hør på de som slenger slikt etter dere!!!

Har alltid svart:det er ikke graviditeten det er symptomene!!

Dessuten den personen som startet et slik ordtak har sikkert aldri hvert gravid.Og de som fortsetter og si det er de som ikke har noen plager.

Skrevet

HELT ENIG!

Jeg er faktisk blandt de som hadde tenkt til å være super-sprek, trene og fikse alt frem til fødselen også bare starte opp igjen etter på også!

Men nå sitter jeg her.... sykemeldt, med bekkenplager som gjør at jeg går som en 90 åring (føles hvertfall sånn), urinveis infeksjon osv.

Og jeg føler det også som en belastning å være sykemeldt.... men hva skal vi gjøre? Helsa vår og barnet i magen er jo det viktigste akkurat nå! Det må bare gå foran!

Jeg tenker at jeg skal prøve å lukke ørene for alle slike kommentarer og utspill. Men det er jammen ikke lett....

Skrevet

Uff ja, har ikke hørt den bli sagt til meg selv nå når eg er gravid men blir sint bare eg tenker på det utsagnet. Hvor kommer det fra trro????? Er liksom blitt en etablert sannhet blandt lekfolk flest den der.....Og den blir brukt og misbrukt i hytt og vær! Å bli litt stor og tung og ha litt små plager er ingen sykdom, og det vet da alle. Men når graviditet/svangerskap er DEN VANLIGSTE DØDSÅRSAK PÅ VERDESBASIS for kvinner, skal en ikke overse mulige farer heller!!!!!! Grunnen til at det stort sett går bra i land som Norge, er jo at vi blir passet godt på samt evner å passe på oss selv! Durer en bare på uten å ta hensyn til evt. komplikasjoner-kan en dø av det. Rett og slett.

Skrevet

De som tror at man velger hvilket type svangerskap man skal ha er bare dum eller uvitende... Min forrige sjef trodde det... Fikk derfor sparken når jeg ble sykemeldt...

Jeg tror de fleste av oss som går sykmeldt av en eller annen grunn alle tenkte å jobbe helt frem til pemisjon. Jeg hater å gå hjemme, for jeg vil på jobben! Men når jeg først går hjemme her, så får jeg prøve å gjøre det beste ut av det lell.

Skrevet

Herregud...fikk du sparken*? Gikk du ikke til sak?? Jeg hadde laga hushelvete for å si det mildt.

Jeg var sykemeldt lenge før jeg ble gravid...det ene spiste opp det andre å nå er jeg sykemeldt stort sett bare for svangerskapsplager uten mulighet til å komme tilbake i jobb. Å sånn er det bare! Rett og slett.

Neida...det er ikke sykdom å være gravid, men når jeg har

Konstant hodepine

Nummen arm og hånd som stivner

Bekkenløsning (påvist i går)

Prolaps (som er rolig for øyeblikket)

Nakkeplager

da forbeholder jeg meg retten til å være sykemeldt med GOD samvittighet dere!

Faen ta sjefer og andre tosker som ikke skjønner forskjellen på å ha svangerskapskomplikasjoner og problemfrie svangerskap. På de som ikke ser forskjellen på å være småkvalm og å kaste opp i timesvis. Grrr.....

Å ende værre: Du som er så ung kan vel ikke ha vondt??? Neida.....ikke i det hele tatt. Knurr.....neste gang jeg får høre den klikker det for meg.

Enda værre enn det: Det er vel deilig for deg å gå hjemme å sove lenge om dagen! Jada...veldig deilig å sove lenge når man har vært våken hele natta med smerter eller bare ikke fått sove. Kjempedeilig å være hjemme når resten av verden fungerer og går rundt deg....akk som rett forbi deg å du får ikke være med. DET ER STAS DET! Pokkers sneversynte drittfolk!

Hormontroll i dag jeg visst! Ser jeg banner mye...sårri jenter! Ikke pent! :) Men veldig godt å få det ut! :)

Skrevet

Gjentar det en annen her inne så flott skrev ang dette:

Alderdom er heller ingen sykdom, men de fleste får en del plager av det allikevel.

På samme måte er graviditet heller ingen sykdom, men det betyr jo ikke at man ikke har plager.. Selv er jeg igrunn frisk, men begynner å bli veldig sliten av å jobbe 100% med en aktiv 2-åring hjemme i tillegg til magen som begynner å bli stor..

Skrevet

Åhh ja!!!

Jeg blir så forbanna når folk sier slike ting!

Et annet eksempel er dette:

"du kan ikke få bekkenløsning SÅ tidlig! Det er fysisk umulig det! Tenk da! Ungen er ikke mer enn kanskje noen cm lang! Du får ingen plager av det!!!"

Å nei???????!!! Da skal jeg f**n meg forrtelle din h*****es idiot at det kan man f**n meg få!!! Bekkenløsning er faktisk HORMONELT betinget!!! Uvitende f***s møkkaj**el!!!

hehe... ooops, kom noen stygge ord der og gitt! :S tihi..... men sånn som skjer når man har litt for mye hormoner innabords og har sovet sinnsykt dårlig på natta nettopp pga et stygt bekken!! ;)

Hehe.... hvis ikke graviditet og alderdom er en sykdom, så er vel ikke ovegangsalder eller puberteten det heller da???

"for man har jo iiiingen plager da heller liksom......"

*Hormonella* ;) mohaha.......

Skrevet

Tror dere faen meg ikke at legen min presterte å si at graviditet ikke er en sykdom i dag da???? Neida...sa jeg da. Selve graviditeten er ikke en sykdom. Det er bare alt det som følger med som kan virke litt sykt. Å da sier han: I gamle dager gikk konene på potetåkeren helt til vannet gikk.

Hva faen er det for en ting å si??????????

Åsså gå han meg nok en mnd sykemelding for de samme gamle plagene. Trodde ikke helt på at fysioterapauten jeg var hos i går hadde rett om bekkenløsningen så han måtte undersøke meg litt ekstra for å skjekke om det stemte. Å han er sinsykt HARDHENDT. Var på nippet til å sla han ned det gjorde så vondt når han begynt å klemme på ryggen.

Når han leter etter hjertelyden er det som om han skal dytte den der tingen helt inn under babyen...gjør vondt det å. Jormora holder den bare på magen å hører hjertelyd.

DRITTLEGE!!!!!

Skrevet

Den kjipeste for meg var for noen dager siden da bestevenninnen min som selv fikk barn for bare 6mnd siden sa det!!?? Tydelig at ingen sa det til henne under hennes svangerskap for da hadde hun visst hvor jævlig det er å høre!! Som om man ikke føler seg som en hypokonder fra før av om ikke folk må gni det inn at vi ikke er syk!! Mangelen på enrgi og kvalme er der vel for det!?!

Skrevet

Legen min sa det så fint: Graviditet er ingen sykdom i seg selv, men man kan få sykdomslignende symptomer!! Og da er man syk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...