Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2007 #1 Skrevet 19. oktober 2007 Har alltid lurt på om jeg kan ha adhd, da jeg har veldig mange av symtomene. Og det har blitt litt mer relevant å finne ut igjen nå siden vi har fått barn og kjæresten min har adhd. Har jeg det da så har vår datter det å med 100% sjanse. Mamma har sagt at de sjekket meg for det da jeg var liten, men at de ikke fant noe. Men jeg får det liksom ikke helt til å stemme. Jeg har alltid vert anderledes og aldri klart å finne noen forklaring på det Var på lommelegen og fant ut at dette var de symptomene jeg hadde skolearbeid og håndskrift bærer ofte preg av hastverk. unormalt stor tankevirksomhet mer disponert overfor rusproblemer enn andre. lav toleranseterskel for frustrasjon føler at de ikke klarer å yte sitt beste sier ting uten å tenke seg om dagdrømmerjenta som sitter på bakerste pult i klassen og ser ut av vinduet oppfører seg pent og bryter ikke med de forventede adferdsnormene passivitet, sjenerthet manglende evne til å konsentrere seg om det som skjer sliter derfor med skolearbeid og annet konsentrasjonsarbeid oppfattes som late sliter med angst og dårlig selvbilde Flere som her som, visstnok har blitt sjekket i barndommen, som har adhd og som ikke blei fanget opp da?
Troillpia Skrevet 25. oktober 2007 #2 Skrevet 25. oktober 2007 Hei OM du skulle ha en diagnose, har jeg mer tro på at du har ADD istedet for ADHD,- det virker ikke som du har vært/eller er spesielt aktiv/hyperaktiv. For å finne ut om du har diagnosen ADHD eller ADD, må du ta kontakt med fastlegen din, som henviser deg videre til instanser som kan utdrede deg. Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå