Gå til innhold

noen som er gode på utdanning? hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

23/5 regelen; - 23 år eller eldre med minimum 5 års yrkeserfaring og dekket fagkrav

dekket fagkrav, betyr det bare at man har jobbet i 5år? eller noe annet unefundig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dekket fagkrav betyr at du har et visst antall timer i basisfagene. De er såvidt jeg minnes norsk, engelsk, matte, naturfag, samfunnlære og IT. Muligens et eller to til.

I tillegg må du ha fem års yrkeserfaring, men jeg tror også omsorg for eget barn telles med. Og være minst 23 år.

Skrevet

men om jeg følger voksenoppleringen til den ofentlige skole så er vel det lagt om til at det går innunder et visst antall timer av basisfagene??

vil så gjerne komme inn ;-)

Skrevet

Det aner jeg ikke. Om det innebærer at du tar privatisteksamen i disse fagene på tilstrekkelig nivå vil det jo gjøre det. Du finner eksakte krav på www.samordnaopptak.no

Skrevet

takk :-) jeg skal ringe BI i morgen og spørre, for jeg forsto ikke så mye av hva de mente på siden sin, å de går jo ikke under samordnaopptak. men det ordner seg sikkert :-)

Skrevet

Med basisfagene mener du da de som skal til for å få generell studiekompetanse?

I så fall er det: Norsk, Engelsk, Samfunslære, historie,matteog naturfag

Skrevet

Jeg så etter. De har samme fagkravene som SO, og faget jeg hadde glemt var nyere historie - det må man også ha. Men de tar også inn folk på realkompetanse etter fylte 25, så om du gidder vente til du er så gammel gjetter jeg at de tauer deg inn på nesten hvilket som helst grunnlag - de er kjent for å være temmelig fleksible så lenge det er betal-studier. =)

Skrevet

basisfagene vet jeg at jeg har. det er den siste delen jeg lurer på, dekket fagkrav.

jeg går voksenopplering nå, på¨kommunal skole, med 23/5 regelen.

har jeg da automatisk dekket fagrakav?

Skrevet

Det kommer jo an på hvilke fag du tar på voksenopplæringen.

Tar du eksamen i de nevnte fagene?

Skrevet

jepp. alle sammen. noen i år og noen neste år, om det har betydning

Skrevet

Da vil jeg tro du har dem dekket. Det kommer litt an på nivået når det gjelder norsk. Matte, samfunnslære, naturfag og nyere historie behøver man bare en eksamen (evt standpunktkarakter om man går vanlig skole) i.

Skrevet

må ha 40 poeng. men det skal jeg grei :-) selv om norsk og engelsk trekker meg ned.

tihi :-) kansje det blir noe av meg en dag også :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...