Gå til innhold

Utstyr til den lille...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er førstemann som ventes og har få i vennekretsen som har barn så er ganske tom for tips om hva som trengs til den lille. Har fått kjøpt inn mye, sikkert mye nyttig og unyttig. Dere som har mer peiling på dette her enn meg, hva trenger en? Håndkle, kluter, gulpekluter, siklesmikker, hvor mye trenger en av disse tingene f.eks? Gulpekluter hva vil egentlig det si, er det noen helt spesielle kluter? Noe som en ikke trenger som foretningene prøver å pakke på en? De sier alltid til meg at jo selvsagt trenger du det og det, dumme meg så hører jeg på dem. Mannen bare mobber meg;) Rotet innlegg, men dere forstår sikkert hva jeg mener:D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ca10 håndklær 24 gaskluter kjøpt på sparkjøp i 2 forskjellige farger, slik at jeg kan skille mellom de som jeg vasker ansiktet med fra de jeg bruker på stumpen. Gulpekluter er det som også blir brukt som tøybleier, jeg har kjøpt flanellsbleier på sparkjøp 12 stk. Har 2 siklesmikker, men vet ikke hvor nødvendig det er, du bruker jo gulpekluter til å ha under hodet der hvor babyen ligger..

Skrevet

Kjøp gaskluter som gulpekluter, veldig praktiske, du får kjøpt de overalt, KID, Princess, Cubus, H&D og til og med apoteket mener jeg.

Disse er tynne, og lette og legges bare under hodet tiul babyen i sengen, vognen, teppet eller hvor enn h*n ligger, kastes rett i vaskemaskina når de er brukt, så slipper du å skifte laken og vaske hele tiden :-)

Skrevet

Må babyen ha egne hånklær eller kan jeg bare bruke de vi bruker?

Skrevet

Selvfølgelig kan babyen bruke håndklær som vi bruker...hvorfor kjøpe så mye unyttig egentlig....hmmm...gidder ikke jeg hvertfall...

Skrevet

Som 2.gangs ser jeg at det er mye som ikke trengs og som det ikke haster med.

Egne håndklær og kluter trengs egentlig ikke, men hvis du uansett må ha så anbefaler jeg å kjøpe billige kluter på Ikea eller på salg.

Det er veldig greit med et par badehåndklær med hette, men ikke nødvendig. Pass på at de ikke er for små, så kan du bruke de noen år.

Jeg kjøpte en pk. med gulpekluter / gasskluter (ca 10) og hadde mer enn nok. Men så var han ingen gulpeunge. Venninnen min hadde gulpeunge og tror hun sikkert brukte 3-5 hver dag. Så, se det ann.

Siklesmekker kan det være at holder med et par, men du trenger ikke ha det i hus. Kommer helt ann på ungen.

Når det gjelder hva butikkene mener at du trenger, så kommer alt ann på ungen igjen.

Klær til babyen i starten er veldig overdrevet med 10 bodyer i str. 56. Du kan heller vaske oftere, for de blir fort for små.

Også må du ha noe å drive med når du går hjemme ;-)

PS. Må anbefale å ha et par bodyer som er kortermet, selv om det er vinter. Jeg fikk nesten ikke brukt jakkene til dressene pga. at langermet body gjorde det for varmt for babyen.

Og ikke kjøp "alt", det kan være du ikke trenger det i det hele tatt.

Skrevet

min første gulpet aldri, men når jeg ammet rant der masse melk, så je brukte innmari mange gulpekluter på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...