Gå til innhold

Til dere som smører med fødselsforberedende olje

Anbefalte innlegg

Skrevet

smører dere bare mellomkjøttet? Og hvor ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hver kveld... smører rundt hele åpningen og tøyer litt...

Skrevet

Sist smurte jeg med Weleda sin fødselsforberedende olje fra uke 34 tror jeg. Smurte mellomkjøttet og rundt vaginaåpningen. Dette er med på å øke elastisiteten i vevet. Ved massasje økes blodtilførselen og en kan forhindre revning under fødselen. Jeg smurte hver kveld og hadde ikke tegn på rift heller;) Gutten min var 35 cm rundt hodet.

Skal bruke det denne gangen også.

Skrevet

Jordnøttolje, er det det man kan bruke? Og så den Weleda sin da som det står over her =)

Skrevet

her får mellomkjøttet seg en liten massasje hver kveld, med weleda!

Skrevet

Kan noen forklare meg hvordan dette gjøres? Hehe.. Jeg er jo helt grønn på sånne ting... :)

Skrevet

Når begynte dere med oljen? Kan man begynne tidlig eller har den kun noe for seg på slutten?

Skrevet

Hvor får man tak i slike oljer?:)

Skrevet

Apoteket og helsekost regner jeg med... jeg vil begynne nå... er 28 uker på vei.

Skrevet

Jeg mener å huske at det ikke anbefales før ca 34 uker. Husker ikke helt hvorfor, men.... Det holdt for meg ihvertfall:) Se innlegget over:)

Helsekost selger Weleda ihvertfall.

Skrevet

Se denne linken: http://www.weleda.dk/hudpleje/graviditet-og-amning/graviditet/foedselsforberedelsesolie/

Der står dette:

En regelmæssig massage af mellemkødet gør huden smidig og elastisk og kan forebygge at det revner under fødslen. Massagen øger blodcirkulationen, og derved smidigheden.Olien er et helt naturlig produkt, specielt skabt til pleje af mellemkødet. Den indeholder mandelolie, hvedekimolie, som er rig på E-vitamin. Kan anbefales fra 34. svangerskabsuge.

Ingredienser:

Mandelolie, hvedekimolie, ægte æteriske olier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...