Gå til innhold

fødselsforberedende olje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor ofte smører/masserer dere? Og det er vel ikke så farlig om det kommer inni eller? Smører dere bare mellomkjøttet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har smurt 3-4 kvelder i uken fra uke 34. Nå har jeg begynnt å trappe opp. Smører morgen og kveld. :-) Ikke farlig om det kommer inni. Jeg smører bare mellomkjøttet. :-)

Skrevet

Jeg smører hver kveld og har gjort det siden 4 uker før.

Jeg har snakket med en lege om dette, og hensikten med denne smøringen er at man skal unngå revning selvfølgelig. Små rifter i huden vil man alltid få, men man vil forsøke å unngå muskelskader/ruptur.

For å gjøre dette må man tøye musklaturen, man skal starte forsiktig f.eks første uka med en finger i åpningen og tøye bakover i vifte form, dra lett bakover 3 ganger mot hver side og rett bakover. Etter en uke kan man forsiktig gå litt lenger opp i skjeden, du vil kjenne at det er en kant bakover som gir motstand, dette er musklaturen, og man kan da forsiktig bruke 2 fingre og tøye godt bakover.....i uke 3 og 4 kan man gradvis øke litt på ifht hvilken kraft man tøyer med og gradvis gå lenda litt lenger opp, man vil kjenne etterhvert at musklaturen gir etter og du vil også lett kjenne om du klarer å slappe av i dette området.

Det å bare gni litt i mellomkjøttet har ikke spesielt mye for seg mtp ødeleggelse av muskel som man jo vil unngå ifht senskader og plager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...