forvirret... Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg og datteren min på 5 mnd (som har kikhoste) skal på besøk til noen i morgen, der ei jente på 2 år har fått lungebetennelse.. Men jeg tørr ikke det, visst det er smittsomt? Jenta mi kan ikke smitte noen lengre, hun gar gått på pencilin i 10 dager.. Veldig takknemlig for svar.!
NoDoubt Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Tror noen typer smitter og andre ikke. Avlys viss du ikke vil utsette henne for det. Det må de da forstå?!
solsikke pike+pikeimagen/uke41 Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 Mycoplasmainfeksjon er smittsom. Man smittes hvis man kommer i kontakt med luftveissekret (oppspytt, slim) fra en person som er smittet med Mycoplasma. Smitte krever temmelig tett kontakt. Derfor ses smitte særlig mellom familiemedlemmer, i skoler og i daginstitusjoner. Da noen kan ha smitten uten å være syke (friske smittebærere), vil det ikke hjelpe å isolere de syke. En opphopning av tilfeller i befolkningen (en epidemi) opptrer med 3-5 års mellomrom. Mycoplasmainfeksjon er mest alminnelig hos personer i alderen 5-20 år. Sykdommen er ofte mer alvorlig hos middelaldrende og eldre som er blitt smittet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå