Gå til innhold

Vaksiner og ullpysj til Thailand?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til Thailand i slutten av november, for en måned til Krabi og Phuket. Reiser med en på 7mnd og en på 2,5. Den eldste trenger vel kanskje noen vaksiner i tillegg til de vanlige hun har fra før?

Synes å huske fra tidligere opphold at det var kaldt om natta i desember i Thailand, noen som vet? Så jeg vet om vi trenger et par gensere ekstra...

Vi har aircondition, bør jeg ta med ullpysj til den minste..? Har sett det har vært nevnt her inne tidligere.

Tips om nettsted der jeg kan få tak i UV-klær til barn?

Takknemmelig for svar!

• 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den eldste skal kanskje ha en hepatitt A vaksine? Det er i allefall den vaksinen som anbefales voksne og eldre barn, men jeg er ikke sikker på om 2 åringer kan få den. Spør på vaksinekontoret.

Ullpysj er kanskje kjekt å ha da det kan bli kaldt på rommet med air condition, men kaldt ute om natta i Phuket/krabi er det ikke, snarere tvert i mot.

Jeg har kjøpt noen UV klær på Junior barneklær. Ellers tror jeg de har de på de fleste større babyutstyrsbutikkene som Barnas Hus etc.

Skrevet

Vil ikke anbefale å bruke aircon. mer enn dere må. Det tørrer ut slimhinnene noe som fører til større risiko for luftveisinfeksjon. Det er ikke kaldt ute, natt eller dag;-)

Våre barn på 2 og 5 år har fått hep A og B vaksine. Vi skal være i Thailand i 3 mnd

God tur;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...