MartheMor+Lillegutt Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Så i et annet innlegg her at noen har spist Mac and cheese i dag. Jeg har aldri smakt dette før, men synes det høres utroooolig godt ut!!! Hvordan lager man det? Er det bare å koke makaroni og blande i ost, eller er det mer avansert?
J@h@ Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 vanligvis med ostesaus pluss smeltet ost! Deilig kaloribombe!!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 macaroni and cheese...mmmmh,deili... Kok makaroni,riv gul ost og ha i pomfri krydder.. legg det litt lag i lag med makaroni og ost.....kjempe godt:)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #4 Skrevet 18. oktober 2007 Ok, bare vanlig Norwegia eller?? Vet hvertfall hva jeg skal ha når jeg kommer hjem fra jobb etterpå!!!
Lille`mor & lillebøll Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Bruker bare norvegia,men det er fordi jeg liker ikke annen ost da;)
MartheMor+Lillegutt Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #6 Skrevet 18. oktober 2007 Hmmm...ostesaus? Lager du selv, eller kjøper du på pakke?
Niem og Patrick Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Det var jeg som spiste mac and cheese idag Jeg kjøper den amerikanske typen, en blå eske som jeg finner på Ica Maxi. Der ligger det macaroni og en pose osteblanding. Kok makaronien, sil av den, legg tilbake i pannen og bland med osteblanding, melk og smør.. mmm:)
Mamman til 2 Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Mac and cheese er knall! Lag bare en tykk hvit saus og riv oppi masse ost (gjerne en vellagret) samt salt pepper og litt muskat. Rør inn al dente makaroni og legg i ildfast form og strø ost og kavring på toppen. Gratiner i ovn til toppen bobbler. http://www.foodnetwork.com/food/recipes/recipe/0,,FOOD_9936_32868,00.html
Mininni Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Åååhhh....jeg har en sånn boks liggende hjemme, har ikke rukket å prøve den ennnå, men gjett om jeg skal kaste meg over den når jeg kommer hjem i etter middag!! Ellers finnes det masse oppskrifter på internett - bare søk i google på "macaroni and cheese recipe", så får du en hel masse treff (på engelsk, da). Du finner også noen norske oppskrifter ved å google "makaroni og ost".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå