hanalb Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Hei! Jeg har et lite spørsmål som jeg trenger svar på litt kjapt :-) Vi er en venninnegjeng som drar på hyttetur imorgen, og der er det boblebad ute som vi har tenkt å tilbringe noen timer i. Noen som vet om det gjør noe å ta boblebad under graviditeten? Regner med at det sikkert går helt greit, men ville bare sjekke om noen hadde hørt noe om det.
Matildesnusk + lille ups Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 Hvorfor skulle ikke det være greitt? Eneste er jo at gravide ikke bør bli overoppheta
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #3 Skrevet 18. oktober 2007 man skal ikke ta boblebad når man er gravid. 1. det skjer noe med blodsiruklasjonen, som da ikke er bra. 2. det er stapp fullt av bakterier i boblebad uansett hvor mye de vaskes som gravide bør unngå.
Gjest Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 Vet ikke hvor langt du er på vei, men det kan sette igang fødsel eller du kan abortere. Kjenner ei som mista etter en tur i boblebad.
hanalb Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #5 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg er 13 uker på vei, og vil iallefall ikke ta noen sjanser.
HeidiMamma Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har også dessverre hørt at man ikke skal ta boblebad, pga. alle bakteriene. Hvis det er ditt eget private boblebad, er det visst ikke fullt så mye bakterier. Men jeg vet ikke, sier bare hva jeg har hørt av andre da... Det er litt dumt, for jeg elsker boblebad, men jeg tror ikke jeg ville ha tatt sjansen...
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 18. oktober 2007 #7 Skrevet 18. oktober 2007 Boblebad har perfekt temperatur for bakterier, så det er veldig lett å få infeksjoner av det... Man skal holde seg unna boblebad i graviditeten
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #8 Skrevet 18. oktober 2007 Det er IKKE farlig å ta boblebad. Dette har jeg forhørt meg mye om. Vi har et eget privat på verandaen å det er ingen bakterier som overlever i det vannet. Det er masse forskjellige midler som haes oppi der å du sjekker verdiene oppi der som om du sjekker urinen din. Eneste du skal passe på er at gradene ikke overstiger 38. Å du trenger ikke ha masse bobler på deg. De karene som finnes til å ha ute nå er det masse justeringer på å du kan sitte det uten å få en eneste boble på deg mens resten kan boble i vei. Ingen fare!
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #9 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg er forresten 15 uker på vei å har bobla masse. Hørte hjertelyden senest i dag å fosteret har det utmerket.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2007 #10 Skrevet 18. oktober 2007 det er ikke bare pga bakterier at man ikke burde ta boblebad. har med blodsirkulasjonen å gjøre. jeg vil fraråde alle gravide å ta boblebad.
Huldr@. Skrevet 18. oktober 2007 #11 Skrevet 18. oktober 2007 Hei! Her er kopiert svar fra Gullsmokken ekspertsvar: "Boblebad er, så vidt jeg vet, ikke farlig, men jeg ville være litt forsiktig på steder der du kanskje er usikker på hygienen og jeg vil vel også mene at du bør være litt forsiktig med boblebad på offentlige steder. Det er noe annet med et boblebad i ditt eget hjem." Dette er skrevet av reiselegen Lars Tjensvoll God tur:)
Huldr@. Skrevet 18. oktober 2007 #12 Skrevet 18. oktober 2007 Og dette har jordmor Siri svart: "Det som kan være skadelig med boblebad er at du får blodtrykksfall og besvimer. Det går dårlig om du sitter alene i stampen, men om det er andre der som følger med på deg, så kan jo de redde deg ut om dette skulle skje. Jeg har faktisk aldri hørt at det har skjedd, men det er viktig å være føre var." (Jeg tror kanskje jeg med mitt skyhøye blodtrykk skulle tatt meg en tur i boblebad - kanskje det hadde hjulpet? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå