Sussa23*2nydeligeJenter* Skrevet 18. oktober 2007 #1 Skrevet 18. oktober 2007 Hvor lenge ut i svangerskapet har dere planer om å fortsette å ri? Jeg har såå lyst å begynne å ri igjen, har ikke ridd på 2,5år. Red før det siden jeg var 7år. Men tenker endel på risikoen med å begynne igjen, med tanke på fall osv. Er det verd det på en måte. Blir da isåfall å bli forvert 1-2 dager i uka. Er jo litt ekstra risk med en hest man ikke kjenner fra før også.. Hva tror dere? Er i min 12 uke nå.
rampejenta - ny spire Skrevet 18. oktober 2007 #2 Skrevet 18. oktober 2007 jeg har har hest og begynte på min 4 uke i dag.. jeg vet ikke helt hvor lenge jeg kommer til å fortsette. men min hest er veldig rolig da..men hvordan det er å begynne å ri etter at du er gravid vet jeg ikke.. har bare hørt at man kan fortsette om alt er ok... det er hvertfall en kjempe kjekk hobby
Sussa23*2nydeligeJenter* Skrevet 18. oktober 2007 Forfatter #3 Skrevet 18. oktober 2007 Ja, det e en kjempefin hobby. Bor like ved en stall og ser rett ned på hestene i luftegårdene, og får bare SÅ lyst å begynne igjen Har hatt 4 hester tidligere, og savner det sårt. Men mulig jeg må legge det litt på is i ei go stund enda, til junior er født og blitt noen mnd.. Hmm
*1+1=2 små* Skrevet 18. oktober 2007 #4 Skrevet 18. oktober 2007 de sier at om du har ridd før du ble gravid kan du fortsette uten probelmer så lenge magen ikke hindrer deg....de anbefaler ikke å begynne når du er gravid! Tenker litt på bekkenet også! Jeg fikk desverre BL så jeg kan ikke ri lenger....men begynner etter fødsel igjen:D
Linnea&Julie Skrevet 18. oktober 2007 #5 Skrevet 18. oktober 2007 Jeg har hest, og rir enda! Er 25 uker på vei! Men nå kjenner jeg jo hesten min godt, og sitter som støpt i en westernsal når jeg rir nå! Har litt problemer med å komme meg opp på hesten nå uten å stå på noe,hehe, etter flere måneder med ekstrem sv.kvalme mista jeg muskler og spretten,hehe:) Og klatrer rolig og forsiktig av igjen. Men ingenting er deiligere enn å sitte i salen på tur i skogen en vakker høstdag Og babyen sovner ganske så raskt inni magen når jeg "vugger" på hesteryggen Så jeg kommer til å ri så lenge jeg klarer med magen, men tar jo ikke ut på de mest krevende turer da! Så lenge du finner en rolig og snill hest, og blir godt kjent med denne etter hvert, så synes jeg ikke at det gjør noe om du rir! Så lenge formen din er fin så er det jo også god trening og deilig å komme seg ut
Amanda- Skrevet 18. oktober 2007 #6 Skrevet 18. oktober 2007 jeg har egen hest... jeg rei helt til jeg rett og slett ikke kom meg opp... hehe.. var vell rundt i midten av 7 mnd.. da jeg ga meg.... men sprang treningen kuttet jeg helt ut med en gang jeg fant ut at jeg var gravid... tok bare rolige vansige turer...
Tigermor. Skrevet 19. oktober 2007 #8 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg har også hest men sluttet å ri da jeg var rundt 10uker på vei... Fikk kraftig BL tidlig i svangerskapet og det er grunne til at jeg måtte slutte! Hadde nok ridd ei stund om det ikke hadde vært for BL!
mamma fra sandnes Skrevet 19. oktober 2007 #9 Skrevet 19. oktober 2007 Jeg sluttet å ri med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.men det var fordi vi drev å ridde inn hesten.(traver) (hingst) Så tok ikke helt sjansen på at han var til å stole på..Hadde ridd videre visst det var den gamle hoppa vi hadde hatt ennå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå